“Pamiętniki z wakacji”: 16 mln zł z reklam, 2,21 mln widzów „mięsnego jeża” (wideo)
Druga edycja “Pamiętników z wakacji” dała Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, ale pierwsze w grupie 16-49. Miała ona gorszą oglądalność niż pierwsza seria nadawana jesienią ub.r., chociaż zarobiła więcej z reklam.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portaly Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądalność drugiego sezonu paradokumentalnego formatu (emisja w soboty i niedziele o 17.45) wyniosła 1,92 mln widzów, co dało stacji 16,33 proc. udziału w grupie 4+ i 20,79 proc. w komercyjnej 16-49. Dla porównania, pierwsza edycja, nadawana w październiku i listopadzie ub.r., miała widownię na poziomie 2,28 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 17,56 proc. i 20,17 proc.
Najwięcej widzów w drugim sezonie miał odcinek z 11 marca br., który obejrzało 2,61 mln osób. Z kolei odcinek z „mięsnym jeżem”, potrawą przygotowaną przez jedną z bohaterek programu, która stała się internetowym „memem”, śledziło 2,21 mln widzów (nadano go 18 marca br.).
W czasie nadawania “Pamiętników” Polsat w grupie 4+ zajął drugie miejsce za TVP1, nadającą w tym czasie teleturniej “Jaka to melodia?”, programy kabaretowe, powtórki “Komisarza Alexa” i „Ojca Mateusza”, co dawało jej 20,23 proc. udziału. Za Polsatem uplasowały się: TVP2 (głównie “Panorama”; “Sport”, “Pogoda”; 14,70 proc.) i TVN (m.in. “Julia”, “Kuchenne rewolucje”, “Milion w minutę”; 11,02 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 Polsat zajął jednak pierwsze miejsce przed Jedynką i TVN.
Wpływy reklamowe z 16 odcinków drugiego sezonu formatu wyniosły 16,2 mln zł i były o 2,6 mln zł wyższe niż przychody reklamowe pierwszej serii.
Top odcinków “Pamiętników z wakacji”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
11-03-2012 | 2 610 031 | 18,36% | 23,26% |
01-04-2012 | 2 485 526 | 18,45% | 24,26% |
15-04-2012 | 2 313 697 | 16,63% | 20,61% |
25-03-2012 | 2 260 976 | 18,30% | 24,83% |
18-03-2012 | 2 207 812 | 16,91% | 21,48% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 373 072 | 20,23% | 14,96% |
Polsat - Pamiętniki… | 1 915 203 | 16,33% | 20,79% |
TVP2 | 1 724 158 | 14,70% | 9,13% |
TVN | 1 292 342 | 11,02% | 13,41% |
Dołącz do dyskusji: “Pamiętniki z wakacji”: 16 mln zł z reklam, 2,21 mln widzów „mięsnego jeża” (wideo)