SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PHD przejmuje globalną obsługę mediową Diageo

Sieć domów mediowych PHD, przy wsparciu Omnicom Media Group zajmie się globalną obsługą mediową producenta alkoholi, firmy Diageo, do której należą takie marki, jak Smirnoff czy Johnnie Walker.

Według ostatniego raportu rocznego Diageo wydało ponad 2 mld dolarów na marketing w roku podatkowym 2019. Chociaż koszty reklamy stanowią część tej sumy, firma nie rozdzieliła kosztów reklamy osobno.

Przetarg na globalną obsługę mediową Diageo trwał od kilku miesięcy. Oprócz PHD uczestniczyły w nim Publicis Media i Carat (Dentsu Aegis Network). Ten ostatni bronił budżetu klienta. Przetarg koordynowała firma MediaSense.

„Kultura codziennej wydajności”

Diageo jest jednym z największych reklamodawców na świecie. Z szacunków wynika, że rocznie wydaje ponad 500 mln funtów na media. Raport roczny firmy FTSE-100 pokazuje, że całkowite nakłady marketingowe Diageo w 2019 roku wyniosły ponad 2 mld funtów brytyjskich.

W ostatnim roku budżetowym firma ta zwiększyła wydatki marketingowe o 8 proc. przy proc. wzroście przychodów organicznych. Analitycy przewidują, że i w tym roku Diageo zainwestuje więcej w marketing.

Największym rynkiem Diageo jest Ameryka Północna, która generuje 35 proc. sprzedaży netto. Europa stanowi 23 proc., Azja i Pacyfik 21 proc., Afryka 12 proc., Ameryka Łacińska i Karaiby 9 proc..

Dołącz do dyskusji: PHD przejmuje globalną obsługę mediową Diageo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl