PKN Orlen reaktywuje stacje CPN i Petrochemia Płock
PKN Orlen uruchomi po jednej stacji paliw pod markami CPN i Petrochemia Płock - na warszawskiej Pradze i koło Płocka. W ten sposób płocki koncern chce upamiętnić zbliżającą się 20. rocznicę połączenia podmiotów, a także zabezpieczyć swoje prawa do tych marek.
Do końca tygodnia płocki koncern uruchomi dwie pierwsze stacje - w Warszawie (CPN) i w Bodzanowie koło Płocka (Petrochemia Płock). Logotypy CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji. W obiektach dostępna będzie podstawowa oferta gastronomiczna, w tym kawa i hot-dogi.
Orlen w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl uzasadnia, że "dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów, będących jednocześnie ponadczasowymi dziełami grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego".
Upamiętniamy nasze marki! W 20. rocznicę połączenia #CPN i #PetrochemiaPłock, ikonicznych marek zw. z 🇵🇱motoryzacją, uruchamiamy dwie stacje pod historycznymi szyldami – w Warszawie i Bodzanowie k. Płocka. Wkrótce pokażemy zdjęcia, tak wyglądało to kiedyś https://t.co/yTp07PnERn pic.twitter.com/ewniaT9qlA
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 11 grudnia 2018
- Mimo, że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji - powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy w PKN Orlen.
CPN i Petrochemia Płock zniknęły 20 lat temu
CPN, czyli Centrala Produktów Naftowych powstała 3 grudnia 1945 r. W szczytowym okresie rozwoju CPN dysponowała przeszło 1400 stacjami benzynowymi oraz flotą prawie 600 nowoczesnych autocystern.
Spółka Petrochemia Płock powstała w reakcji na wzrastające zapotrzebowanie na paliwa oraz surowce do produkcji wynikające z gwałtownego rozwoju przemysłu i motoryzacji w latach 50. XX w., a także niewystarczające zdolności przerobowe istniejących już rafinerii.
Identyfikację wizualną CPN, na czele z logo, zaprojektowali w latach 60., Ryszard Bojar. Stefan Solik i Jerzy Słowikowski.
W 1999 roku CPN połączono z Petrochemią Płock w Polski Koncern Naftowy, który wiosną 2000 roku zaczął korzystać z nazwy Orlen. Jednocześnie ze stacji firmy wycofano markę CPN.
Pierwsze informacje o powrocie do marki CPN pojawiły się we wrześniu ub.r. Spekulowano, że Orlen chce ją przywrócić w pojedynczej lokalizacji, żeby zabezpieczyć swoje prawa do jej identyfikacji wizualnej. Niedługo przedtem próbowano bowiem przejąć prawa do tego znaku.
Dołącz do dyskusji: PKN Orlen reaktywuje stacje CPN i Petrochemia Płock
I wszystko jasne.