Po podwyżkach w cenniku powtarzalne wpływy Brand24 urosły o 41 proc.
Na koniec marca br. miesięczne powtarzalne wpływy zajmującej się monitoringiem internetu firmy Brand24 zwiększyły się rok do roku o 41 proc. do 1,666 mln zł, a średni przychód od operacyjny od subskrybenta - o 22 proc. do 430 zł kwartał do kwartału. To efekt przede wszystkim nowej oferty, z wyższymi stawkami.
W porównaniu z czwartym kwartałem ub.r. miesięczne powtarzalne wpływy Brand24 zwiększyły się o 293 tys. zł, czyli 21 proc.
W zeszłym kwartale średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego sięgnął 495 zł (120 dolarów amerykańskich).
W komunikacie Brand24 wyliczono cztery główne przyczyny dużych wzrostów przychodów: zmiana cen dla istniejących klientów, przebudowa cennika dla nowych klientów, zmiany kursu dolara wobec złotego oraz koniec okresu promocyjnego związanego z Black Friday.
Sadowski: to prawdziwa rewolucja
- Dane te jasno pokazują, że dynamika wzrostu przychodów bardzo mocno skoczyła po wprowadzeniu przebudowanego modelu cenowego oraz zachęt do przechodzenia na wyższe pakiety z dłuższym okresem obowiązywania abonamentów - komentuje Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.
- Zanotowaliśmy najlepszy kwartał w historii spółki zarówno pod kątem wzrostu MRR, jak i sprzedaży. W najbliższych miesiącach planujemy skupienie działań sprzedażowych na większych firmach, które mają odpowiednio większe potrzeby i - co za tym idzie - budżety - dodaje.
Zanotowaliśmy w Brand24 najlepszy kwartał w historii firmy zarówno pod kątem wzrostu MRR, jak i sprzedaży. Rekurencyjne przychody w ujęciu rocznym przekroczyły właśnie 20M zł, a kwartał do kwartału urośliśmy o 21%. Gratulacje dla pracowitego Zespołu! Więcej nowości niebawem 💪🔥 pic.twitter.com/Vh41Xldrzg
— Michal Sadowski (@sadek) April 13, 2022
Sadowski podkreśla, że głównymi rynkami planowanego rozwoju Brand24 są USA i kraje Unii Europejskiej. - Już teraz sprzedaż zagraniczna generuje 73 proc. naszych przychodów i chcemy ten procent szybko zwiększyć - zapowiada.
Wśród czynników, które mogą najmocniej wpłynąć na wyniki Brand 24 w drugim kwartale br., oprócz zmienionego cennika i dalszego umocnienia dolara do złotego wskazano pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów spółki w kierunku większych marek oraz wprowadzenie nowych funkcji w aplikacji Brand24.
DM BOŚ spodziewa się wzrostu kwartalnych wpływów Brand24 o 35 proc.
W swoim komentarzu do Dom Maklerski BOŚ pozytywnie ocenił opublikowane wyniki biznesowe Brand24 z pierwszego kwartału. Zwrócił też uwagę, że nie podała liczby swoich klientów na koniec kwartału, uzasadniając, że dużo isotniejsze są dnie niej wskaźniki MRR (miesięczne powtarzalne wpływy) oraz ARPU (średni przychód od subskrybenta).
- Choć trudno nie zgodzić się z argumentacją Spółki (o „prymacie” MRR/ARPU nad liczbą użytkowników), to sądzimy, iż kontynuowanie ujawnień w zakresie liczby klientów mogłoby być użyteczne przynajmniej dla części społeczności inwestycyjnej. Zaprzestanie publikacji wielkości tej zmiennej odbieramy lekko negatywnie - napisano w komentarzu DM BOŚ.
- Konkludując, zestaw KPIs Brand24 za I kw. 2022 roku odbieramy pozytywnie z uwagi na istotne (choć niezaskakujące) wzrosty kw./kw. MRR oraz ARPU - dodano.
DM BOŚ spodziewa się, że Brand24 za miniony kwartał zaraportuje ok. 4,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rok do roku o ok. 35 proc. i ok. 8 proc. kwartał do kwartału.
W maju ub.r. Brand24 przeszedł z bocznego na główny rynek warszawskiej giełdy. W środę, po publikacji pierwszych danych finansowych z pierwszego kwartału, kurs firmy poszedł w górę o 8,6 proc. do 24 zł.
Dołącz do dyskusji: Po podwyżkach w cenniku powtarzalne wpływy Brand24 urosły o 41 proc.