„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (raport za 2014 rok)
W ub.r. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazła się „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2014 roku wyniosła 141 503 egz. W porównaniu do 2013 roku obniżyła się ona o 0,34 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 269 egz., czyli o 3,21 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w sierpniu 2013 roku zdrożał z 5 zł do 5,90 zł.
Na trzecie miejsce z drugiego spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 118 610 egz., czyli o 6 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września 2013 roku podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 77 130 egz., po spadku o 18,15 proc. W pierwszych miesiącach 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł, potem jego cena wyniosła 5,90 zł.
Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 60 446 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 30,21 proc. W marcu ub.r. tytuł zdrożał z 4,90 zł do 5,90 zł.
Szóstą lokatę zajął tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 58 226 egz. po spadku o 6,06 proc. Tytuł ten z 5 zł do 5,90 zł podrożał we wrześniu 2013 roku.
Oczko niżej znalazła się „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 22,4 proc. do 42 860 egz. Był to drugi największy spadek w zestawieniu.
Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 3,26 proc. i wyniosła 18 039 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 204 024 | 141 503 | 141 503 | 201 191 | 142 672 | 141 990 |
Polityka | 176 414 | 121 273 | 121 269 | 181 114 | 125 312 | 125 290 |
Newsweek Polska | 179 962 | 118 618 | 118 610 | 193 077 | 131 588 | 126 187 |
W Sieci | 162 216 | 77 134 | 77 130 | 198 321 | 94 243 | 94 232 |
Tygodnik Do Rzeczy | 143 573 | 69 451 | 60 446 | 183 500 | 95 946 | 86 614 |
Wprost | 138 976 | 128 445 | 58 226 | 148 506 | 133 505 | 61 981 |
Gazeta Polska | 122 674 | 43 441 | 42 860 | 135 517 | 55 850 | 55 235 |
Przegląd | 51 000 | 18 313 | 18 313 | 54 076 | 18 567 | 18 567 |
Tygodnik Powszechny | 38 524 | 18 530 | 18 039 | 36 510 | 19 084 | 17 469 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 483 621 | 304 511 | 304 511 | 495 470 | 332 956 | 332 956 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Newsweek”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (raport za 2014 rok)