Polski rynek reklamy internetowej wzrósł o 14 proc.
Wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła w I półroczu br. 658 mln zł, czyli o 14-proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku - wynika z badania IAB AdEx. Prawie połowę przychodów generują nośniki graficzne, a najszybciej rozwija się reklama w wyszukiwarkach.
Z badania AdEx - przeprowadzonego przez IAB Polska i PricewaterhouseCoopers na 31 najważniejszych firmach działających na polskim rynku reklamy internetowej - wynika, że w I półroczu br. przychody branży wyniosły 658 mln zł. Oznacza to wzrost o 14 proc. porównaniu z tym samym okresem 2008 roku, a o 12 proc. - biorąc pod uwagę tylko 27 firm objętych oboma falami badania.
Największy udział w wartości branży (prawie 50 proc.) ma reklama graficzna (display), w której z kolei prawie 70 proc. przychodów generują formy wbudowane w treść stron. Z kolei reklamy w wyszukiwarkach (SEM) stanowią już 25 proc. wartości całego rynku, czyli o 4 proc. więcej niż w I półroczu 2008 roku. Wzrósł też udział reklamy rozliczanej w modelu efektywnościowym (CPA) - z 7,5 proc. w I półroczu ub. roku do 10 proc. w tym samym okresie br.
- Reklama internetowa w Polsce rozwija się nawet w bardzo trudnym okresie gospodarczym, a biorąc pod uwagę duży potencjał tego rynku, wynikający z dużo niższej penetracji internetu niż w krajach Europy zachodniej i stopniową migrację budżetów reklamowych do sieci, przyszłość reklamy online zapowiada się dobrze - komentuje Marcin Kałkucki, starszy menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i technologii w PricewaterhouseCoopers. - Warto zwrócić uwagę na minimalny jeszcze w Polsce udział reklamy video, który powinien zwiększać się wraz z poprawą infrastruktury, podobnie jak wartość reklamy internetowej w urządzeniach mobilnych - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek reklamy internetowej wzrósł o 14 proc.