Poradniki ze wzrostami w 2010 roku, “Przyjaciółka” liderem
W 2010 roku wszystkie dwutygodniki poradnikowe zanotowały wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego. Najwięcej zyskała “Pani Domu”, zaś liderem pozostała “Przyjaciółka”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem “Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w 2010 roku wyniosło 497 787 egz. i było o 4,5 proc. wyższe niż w 2009 roku. “Przyjaciółka” w dwutygodnik z tygodnika przekształcona została w lutym 2009 roku.
Zajmująca drugie miejsce “Tina” (Wydawnictwo Bauer) zanotowała z kolei wynik na poziomie 468 726 egz. po wzroście o 9,6 proc. Tytuł ten dwutygodnikiem został w czerwcu 2009 roku, wcześniej ukazywał się jako tygodnik.
Natomiast średnie rozpowszechnianie płatne razem “Pani Domu” (Edipresse Polska) w ub.r. wyniosło 318 513 egz. i było 37,3 proc. wyższe niż w 2009 roku. Tytuł ten zanotował tym samym największy wzrost w rankingu. “Pani Domu” dwutygodnikiem stała się od lipca ub.r., ale od czerwca 2009 roku do lutego 2010 roku jako tygodnik ukazywała się w postaci wydań łączonych.
ZKDP | 2010 | 2009 |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Przyjaciółka | 497 787 | 476 571 |
Tina | 468 726 | 427 541 |
Pani Domu | 318 513 | 232 009 |
W samym grudniu ub.r. liderem sprzedaży była “Tina”, której średnie rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 10,4 proc. Na drugim miejscu znalazła się “Przyjaciółka”, która zanotowała spadek o 2 proc. do 489 599 egz. Trzecia była “Pani Domu” (328 076 egz., wzrost o 40 proc. - największy w zestawieniu).
ZKDP | grudzień | |
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tina | 508 973 | 460 939 |
Przyjaciółka | 489 599 | 499 812 |
Pani Domu | 328 076 | 234 303 |
Dołącz do dyskusji: Poradniki ze wzrostami w 2010 roku, “Przyjaciółka” liderem