Porównywarki cenowe: Nokaut i Ceneo najlepsze, Radar na dole
Zdecydowanie najlepszymi porównywarkami cen w polskim internecie są Nokaut.pl i Ceneo.pl. Najsłabiej z czołówki wypada Radar.pl.
Nokaut.pl i Ceneo.pl. u pytanych przez nas specjalistów z branży interaktywnej w szkolnej skali otrzymały ogółem czwórki z mocnymi plusami. Nokaut.pl świetnie wypadł pod względem nawigacji, liczby opcji i bazy danych, a nieco gorzej pod względem szaty graficznej i wyszukiwarki. Natomiast na Ceneo.pl zdecydowanie najlepsze oceny zebrały układ i nawigacja.
Kolejne miejsce w naszym rankingu zajął Skąpiec.pl, w którym najbardziej doceniono grafikę, układ i nawigację. Na trójki z plusami zostały ocenione Okazje.info i Tanio.pl. Przypomnijmy, że ten drugi serwis nie będzie już rozwijany przez kontrolującą go Wirtualną Polskę, która w zamian postawiła na współpracę z Nokautem. Najsłabiej w naszym zestawieniu wypadł należący do Grupy o2.pl Radar.pl, który zasłużył na trójkę z malutkim minusem.
Przypomnijmy, że w październiku ub.r. Nokaut.pl zanotował 2,67 mln użytkowników, Ceneo.pl - 4,87 mln, Skapiec.pl - 1,54 mln, Okazje.info - 1,4 mln, Tanio.pl - 435 tys., a Radar.pl - 285 tys. (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane).
Średnia ocen (1-6) | Suma ocen | |||||
Baza danych | Wyszukiwarka | Layout i grafika | Układ i nawigacja | Ogółem | ||
nokaut.pl | 4,8 | 4,4 | 4,53 | 4,9 | 4,67 | 93,1 |
ceneo.pl | 4,4 | 4,4 | 4,49 | 5,3 | 4,65 | 92,9 |
skapiec.pl | 3,5 | 3,9 | 4,7 | 5 | 4,27 | 85,5 |
okazje.info | 3,5 | 3,8 | 3,1 | 3,9 | 3,57 | 71,4 |
tanio.pl | 2,9 | 3,1 | 4,1 | 4 | 3,52 | 70,4 |
radar.pl | 3,5 | 3,2 | 2,24 | 3 | 2,98 | 59,7 |
Serwisy ocenili i skomentowali dla nas Grzegorz Wszelaczyński (project manager w Engine), Michał Hryniszyn (dyrektor zarządzający Migomedia), Artur Janik (chief operating officer w ClickAd), Tomasz Waligóra (e-commerce director w Interactive Solutions) oraz Paweł Sikora, Miłosz Woźniak i Katarzyna Janicka (odpowiednio: SEO manager, SEO director i sales director w Cube Group).
nokaut.pl
Grzegorz Wszelaczyński
Serwis nie odbiega od średniej w swojej kategorii. Użytkownik znajdzie tutaj wszystkie narzędzia i funkcje, jakich można oczekiwać od porównywarki cenowej. Relatywnie nisko oceniam stronę estetyczną i nawigacyjną serwisu - trzeba poświęcić sporo uwagi, aby zorientować się w jego narzędziach i organizacji treści. Niby wszystko jest na swoim miejscu, a jednak nie sposób oprzeć się wrażeniu chaotyczności i ciasnoty.
Na stronie głównej wzrokowi ucieka panel wyszukiwania umieszczony ponad headerem, oddzielony od pozostałych funkcji. Na plus zaliczyć jednak trzeba odróżniający się od konkurencji i zapadający w pamięć branding.
Michał Hryniszyn
O ile nawigacja i poruszanie się po tym serwisie jest wygodne i bezproblemowe, to ma on jednak pewne mankamenty. Przede wszystkim trudno jest odnaleźć w samej porównywarce przycisk „Porównaj produkty”. Wyszukiwarka nie jest wyposażona w podpowiadarkę (albo u mnie nie zadziałała), a korekta literówek jest domyślna.
Przykładowo po wpisaniu słowa „tlefon”, porównywarka pokaże w wynikach wyszukiwania telefony czyli zignoruje błąd, niemniej szkoda, że nie pojawia się zapytanie czy faktycznie chodziło o „tlefon” czy może jednak o „telefon”. Dużą zaletą wyszukiwarki są dodatkowe filtry zawężające wyniki wyszukiwania, co znacznie przyspiesza znalezienie konkretnego produktu, którym jesteśmy zainteresowani.
Artur Janik
Nokaut.pl bezkonkurencyjnie wypada na tle konkurencyjnych wyszukiwarek produktów w sklepach internetowych i jest tym samym najbardziej intuicyjną, rozbudowana i miłą dla oka przeglądarką. Usability serwisu stoi na bardzo wysokim poziomie, zarówno pod względem wykonania strony głównej, jak i podstron produktowych. Accesibility zostało uwzględnione w wyszukiwarce w postaci podawania fraz wyszukiwania za pomocą głosu, co jest mile widzianą funkcją. Świetny helpdesk pomoże nawet najbardziej opornym odwiedzającym. Nokaut dobrze spisuje się w informowaniu użytkownika na temat trendów, produktów i sugerowaniu kolejnych zakupów lub alternatyw produktowych w olbrzymiej bazie artykułów. Na szczególną uwagę zasługuje szybka porównywarka produktów z prawej strony ekranu, w której dzięki technologii „drag and drop” możemy przyrównać interesujące nas obiekty. Portal rozszerza swoją funkcjonalność o strony m.in. na temat finansów, hoteli, biletów lotniczych oraz… telewizji. Im więcej spędzimy czasu na stronie, tym będziemy coraz milej zaskoczeni ilością dostępnych możliwości i ich jakością.
Tomasz Waligóra
Plusy: liczba produktów w kategoriach, duża baza sklepów, dodatkowe narzędzia, dodatkowa porównywarka cech różnych produktów.
Wady: brak prompta w czasie wpisywania frazy kluczowej (unikalnego oznaczenia modelu), w niektórych kategoriach bardzo dużo wyników (co świadczy o gorszym mergowaniu nazw niż np. na ceneo.pl), brak wideo
Duża, dobra i wygodna wyszukiwarka z dodatkowymi narzędziami: porównywarki modeli i rankingi produktów w ramach kategorii. Duża ilość informacji oraz bardzo ciekawa opcja - opisy z różnych sklepów. Słabością dla mniej popularnych kategorii są ogromne liczby produktów. Po wyszukaniu Windows 7 pojawiło się 565 wersji Windowsa 7 (sic!), co zdecydowanie nie ułatwia zakupów, szczególnie osobom mniej doświadczonym. Serwis nie jest aż tak dobrym źródłem informacji jak Skąpiec i Ceneo, ale nadrabia wielkością bazy produktów i sklepów.
Cube Group
Paweł Sikora o bazie danych
Nokaut.pl na tle konkurencji wyróżnia się liczbą ofert, która oscyluje w granicach 10 mln, ustępując pod tym względem tylko Ceneo.pl. Dzięki dużej bazie ofert serwis jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów - 2,67 mln real users według badania Megapanel PBI/Gemius (październik 2011). Niestety moją ocenę serwisu zaniża baza partnerów, która jest na przeciętnym poziomie w porównaniu z konkurencją.
Obecnie bazę partnerów Nokautu stanowi ponad 3,6 tys. sklepów internetowych. Ilość prezentowanych informacji oraz bazę danych oceniam na mocną czwórkę, co jest wynikiem dobrym w ogólnej klasyfikacji porównywarek.
Katarzyna Janicka o grafice
Nokaut wypadł najlepiej z ocenianych serwisów. Wyróżnił się jakością i spójnością poszczególnych elementów graficznych. Reklamy nie są inwazyjne i nie wzbudzają negatywnych emocji. Wizualnie serwis nie odbiega od trendów na rynku.
Minimalizm zapewnia użytkownikowi „oddech”, grafika jest przyjemna i prosta w odbiorze, a całość serwisu jest bardzo intuicyjna. Jednak i tu można znaleźć niedociągnięcia.
Na stronie głównej slider jest przysłonięty przez inne elementy graficzne, przez co staje się mniej czytelny.
Miłosz Woźniak o wyszukiwarce i nawigacji
Pod kątem wyszukiwarki Nokaut wyróżnia się największą liczbą opcji, które wydają się przemyślane, a ewentualne braki w porównaniu do konkurencji (brak ograniczenia do wybranego sklepu czy zastąpienie średniej oceny rankingiem popularności) sprawiają wrażenie całości obranego kierunku funkcjonalności.
Podczas prezentowania określonego produktu wyszukiwarka wyróżnia się unikalnymi funkcjami - sortowaniem po cenie z kosztem dostawy oraz według odległości od wskazanej lokalizacji. Serwis otrzymałby maksymalną notę za funkcjonalność wyszukiwarki, gdyby nie to, że w ramach porównania cen modelu wyświetlane są także ceny innych modeli, co zaniża wyświetlaną cenę i wprowadza użytkownika w błąd.
Pod kątem użyteczności Nokaut jako jedyny umożliwia wyświetlanie trzech form prezentacji produktów, a także prezentowanie strony do wydruku. W prosty sposób można także poznać ceny dostawy. W ramach przeglądania produktu wyświetlane są linki do droższych/tańszych produktów tej samej firmy, najczęściej oferowanych produktów firmy oraz do produktów konkurencyjnych firm. Szczegóły produktu wyświetlane są w ramach jednego bloku, co sprawia, że ważne informacje dla użytkownika, takie jak opinie o produkcie, są mało widoczne i znajdują się na samym dole strony.
ceneo.pl
Grzegorz Wszelaczyński
Mój faworyt w zestawieniu. O ile strona estetyczna nie porywa, a nawigowanie nie jest tak czytelne jak w przypadku Skąpca, to już funkcjonalnie serwis zdecydowanie przoduje na tle konkurencji. Rozbudowana zakładka z informacjami o produkcie, integracja z Allegro, a także wpisująca się w e-commerce’owe trendy opcja „Kup na Ceneo” czynią z serwisu lidera kategorii. Ceneo razem z Allegro jest na rynku polskim pionierem „integracyjnej rewolucji” na internetowym rynku detalicznym i spychania roli sprzedawcy na drugi plan. Jak się wydaje, będzie to główny trend w e-commerce w 2012 roku.
Michał Hryniszyn
Serwis wyróżnia się bardzo szybką podpowiadarką w oknie wyszukiwania oraz dodatkowymi filtrami. Brakuje tylko korekty literówek. Bardzo dobrze przemyślana grafika, która charakteryzuje się przejrzystością i jednocześnie sprawia pozytywne wrażenie wizualne. Obraz ten zakłóca jedynie duży banner reklamowy na górze strony, który uprzykrza korzystanie z niej. Przeglądanie kategorii jest wygodne, intuicyjne i szybkie, dlatego nawigację należy ocenić bardzo dobrze. Poza tym na stronie głównej nie ma zbędnych informacji, przez co jest ona krótsza i bardzo przejrzysta.
Schowka na produkty można używać bez konieczności podawania dodatkowych informacji, choć można się zarejestrować, dzięki czemu istnieje np. możliwość wysłania listy produktów na email czy porównania wybranego asortymentu. Ceneo.pl wychodzi naprzeciw użytkownikom, którzy wolą odebrać zamówiony towar osobiście. Dzięki mapie sklepów kupujący mogą znaleźć punkt z daną ofertą blisko swojego miejsca zamieszkania czy zatrudnienia.
Artur Janik
Ceneo.pl z Grupy Allegro jest obecnie bardzo popularną i mocno pozycjonowaną stroną. O zgrozo, dałbym głowę, że szybciej znalazłbym interesującą mnie informację na temat telefonu Nokia N7 na Ceneo niż na stronie producenta.
Portal podobnie jak jego „starszy brat” Allegro prezentuje bardzo wysoki poziom pod względem wykonania. Accesibility i usability są godne naśladowania, jednak uważam, że sama oprawa graficzna jest zbyt minimalistyczna, przez co traci odrobinę na atrakcyjności.
Ceneo jest mocno połączone z Allegro.pl, przez co łatwiej znajdziemy pożądany przez nas produkt. Wyszukanie towaru nie powinno stanowić dla nas żadnego problemu dzięki przystępnemu interface’owi i olbrzymiej liczbie filtrów. Niestety, portal słabo wypada w sugerowaniu innych artykułów odwiedzającemu, w zamian dając olbrzymią bazę informacji na temat produktów.
Tomasz Waligóra
Plusy: duża baza sklepów i produktów, możliwość zakupu na portalu, prezentacja opisów produktów oraz multimediów, możliwość sortowania ofert sklepów według kilku kryteriów, połączenie opisów z ofertami na Allegro, dużo dodatkowych narzędzi takich jak poradniki zakupowe, duża liczba atrybutów do filtracji na podstronie kategorii.
Wady: brak prompta w czasie wpisywania frazy kluczowej (unikalnego oznaczenia modelu) do wyszukiwarki, bardzo duża liczba wyników zupełnie niezwiązanych z poszukiwanym produktem.
Szybka, dobra i wygodna porównywarka z wieloma pożytecznymi opcjami ułatwiającymi szukanie (filtracje, sortowania) i dodatkowymi narzędziami ułatwiającymi kupowanie. Wielka baza sklepów i produktów, Duża ilość informacji o produktach i opinii - czyli tego, czego ludzie szukają, oprócz porównania cen. Hitowa opcja to połączenie z ofertami z Allegro, co umożliwia sprawdzenie cen również na rynku wtórnym. Wielki plus za wideo, bardzo wartościowe źródło informacji o produktach. Drobna wada to prezentacje list ofert nie według ceny, co jest konwencją, oraz brak prompta przy wyszukiwaniu. Większa wada - dziwne wyniki wyszukiwania na podstawie bardzo precyzyjnego zapytania, tzn. unikalnego oznaczenia modelu.
Cube Group
Paweł Sikora o bazie danych
Ceneo.pl jest niekwestionowanym liderem pod względem liczby pokazywanych ofert. Na dzień dzisiejszy prezentuje blisko 12 mln ofert z ponad 4 tys. sklepów internetowych. W klasyfikacji ilości prezentowanych informacji deklasuje konkurencję. Słabiej natomiast wygląda liczba dostępnych sklepów - pod tym względem Ceneo ustępuje miejsca Radarowi i Skąpcowi. Bazę danych oraz ilość prezentowanych informacji oceniam na mocną piątkę.
Katarzyna Janicka o grafice
Ceneo.pl pod kątem grafiki wypada niewiele gorzej niż główny konkurent - Nokaut. Dzięki spójnej kolorystyce elementów graficznych, ikonografii Ceneo jest porównywarką intuicyjną i łatwą w nawigacji dla użytkownika. Z drugiej jednak strony cechuje się wysoką kontrastowością użytych kolorów, co może w dłuższej perspektywie męczyć odbiorcę. Zastosowanie koloru pomarańczowego na szarym tle w przypadku listowania produktów w kategorii jest wątpliwym rozwiązaniem. Mankamenty widać na stronie głównej, która jest mało przejrzysta z racji dużej ilości elementów (bloków, kolumn).
Miłosz Woźniak o wyszukiwarce i nawigacji
Ceneo.pl udostępnia wszystkie standardowe opcje wyszukiwania z pominięciem sortowania produktów według liczby sklepów oferujących produkt i ograniczania wyników do określonego sklepu. Prawdopodobnie wynika to z przyjętego założenia, żeby skupić się na produktach. W ramach przeglądania ofert produktu serwis wyróżnia się możliwością sortowania produktów według ich dostępności w poszczególnych sklepach.
Ceneo umożliwia prezentowanie produktów w ramach dwóch form wyświetlania. Jako jedyna porównywarka pozwala także zdefiniować liczbę wyświetlanych produktów na stronie. Zdecydowano się na przyjazne rozwiązanie przeglądania dodatkowych opcji w ramach poziomych zakładek. Przeglądanie galerii zdjęć odbywa się w osobnym oknie z możliwością prezentowania zdjęć w formie pokazu slajdów. Szczegóły dostawy wraz z cenami w ramach listingu prezentowane są w przejrzystym boksie. Ceneo.pl jako jedyna porównywarka umożliwia zakup produktów za własnym pośrednictwem, bez konieczności rejestrowania się w poszczególnych sklepach.
skapiec.pl
Grzegorz Wszelaczyński
Serwis oceniam najwyżej pod względem estetycznym - po prostu mi się podoba, jest czytelny, wszystko jest w nim na miejscu, ma też jedną z lepszych baz opisów produktów. Kulą u nogi jest jednak wyszukiwarka. Nie potrafię odgadnąć, jakie jest domyślne sortowanie wyników wyszukiwania, jednak wpisując nazwę popularnego odtwarzacza mp3, oczekiwałbym, że na pierwszym miejscu wyświetli się link do ofert z samym urządzeniem, nie zaś przydługa lista akcesoriów - to zdecydowanie do poprawki! Wątpliwości budzi też lista filtrów umieszczona nad wynikami wyszukiwania. Jednak jeżeli, tak jak w moim przypadku, na strony porównywarek trafia się głównie z zewnętrznej wyszukiwarki, z pominięciem strony głównej i narzędzi wewnętrznych, użyteczność Skąpca w mojej opinii bije konkurencję na głowę.
Michał Hryniszyn
Niewątpliwą zaletą tego serwisu jest wyszukiwarka z podpowiadarką marek, produktów i kategorii, która pojawia się po wpisaniu pierwszych liter słowa w oknie wyszukiwania. W zależności od wpisanego słowa działa nieco inaczej. Szukając konkretnego produktu, zobaczymy stronę ze zdjęciami i cenami poszukiwanego asortyment, natomiast w bardziej ogólnych zapytaniach zostaniemy przekierowani na stronę z podkategoriami, aby zawężyć wyszukiwanie. Niestety, tutaj nie znajdziemy korekty literówek. Bardzo dobrze rozwiązane są zaawansowane opcje filtrowania i zawężania wyników, zależne od kategorii i produktów. Przykładowo przy wyszukiwaniu notebooka możemy określić dodatkowe opcje takie jak system operacyjny, karta graficzna, ekran, waga. Niemniej do wyboru mamy jedynie dane techniczne, a szkoda, że nie ma możliwości wyszukiwania innego rodzaju parametrów takich jak kolor obudowy czy opcja matowego ekranu. Inne serwisy też jednak nie oferują przeglądania produktów pod tym kątem. Poza tym wyszukiwarka filtruje także słowo pod kątem innych sprzętów z nim związanych, np. po wpisaniu wyrazu „telefon” w zakładce „odnalezione filtry” znajdziemy jako jeden z wyników stolik pod telefon.
Układ strony i wykonanie graficzne są bez zarzutu - serwis jest czytelny, a informacje na nim prezentowane są przejrzyście. Wygodna i dobrze zorganizowana nawigacja sprawia, że łatwo dociera się do pożądanych treści. Serwis nie zamieszcza nachalnej reklamy, jedynie małe bannery.
Artur Janik
Skąpiec.pl daje nam złudzenie olbrzymiej bazy produktów, możliwości ich wyszukania oraz porównania. Niestety, te opcje kuleją na tle konkurencji przez nieprzemyślane funkcjonalności. Filtrowanie tytułów potrafi przysporzyć dużych problemów przez przesadne uproszczenie procesu wybierania kategorii. Portal nie stara się nas zachęcić do dalszego przeglądania ofert, co daje negatywny efekt dla sklepów internetowych znajdujących się w dość ubogiej bazie danych. Na pochwałę zasługuje minimalistyczny layout, po którym poruszanie się nie sprawia najmniejszych problemów. Również dzięki temu strona ładuje się niezwykle szybko i jest bardzo czytelna.
Tomasz Waligóra
Zalety: duża baza sklepów, podpowiedzi przy wyszukiwaniu, możliwości sortowania listy, prognoza cenowa, wygodny layout (szczególnie widoku listy ofert/wyników wyszukiwania), widgety do pobrania i instalacji, duża ilość informacji o produktach.
Wady: brak wideo.
Bardzo dobra i wygodna porównywarka, tej samej klasy co Nokaut.pl i Ceneo.pl, ale w mojej ocenie z najlepszym layoutem. Wygodna w użyciu, dająca dużo informacji. Ilość wyników/ofert dla produktu jest zadowalająca. Ilość informacji - bardzo duża. Mnóstwo przydatnych narzędzi, np. widgety. Najlepsze opcje to prognozy cenowe oraz możliwość personalizacji, tzn. budowy swojej listy i ustawianie alertów cenowych. Serwis dostępny jest również w wersji mobilnej.
Cube Group
Paweł Sikora o bazie danych
Skapiec.pl ma bardzo dużą bazę partnerów - ponad 5 tys. sklepów internetowych - i jest drugi pod tym względem wśród porównywarek. Baza jednak w żadnym stopniu nie przekłada się na liczbę ofert, których serwis ma najmniej spośród wszystkich porównywanych serwisów. Według raportu Webhosting.pl z maja ub.r. Skąpiec prezentuje ok. 2,2 mln ofert.
Katarzyna Janicka o grafice
Skapiec.pl mimo stylu odbiegającego od obecnie panujących trendów jest serwisem czytelnym. Pod względem kolorystyki i elementów graficznych jest spójny. Dzięki użytym prostym formom użytkownik nie gubi się w nawigacji. Mankamentem jest główny banner, który został umieszczony poniżej wyszukiwarki produktów, przez co sama wyszukiwarka jest mniej widoczna, co może użytkownika rozpraszać i odwodzić od wykonania akcji, czyli wyszukania produktu.
Miłosz Woźniak o wyszukiwarce i nawigacji
Skąpiec wyróżnia się bezpośrednim prezentowaniem strony produktu po wpisaniu części jego nazwy. Inne serwisy prezentują dużą liczbę wyników posortowaną po trafności. Po wpisaniu frazy bardziej ogólnej mamy możliwość posortowania produktów po średniej ocenie, brakuje natomiast opcji ograniczania według przedziałów cenowych, ograniczenia do producenta lub do lokalizacji. Podczas prezentowania określonego produktu serwis oferuje wszystkie podstawowe funkcje: sortowanie po cenie, według nazwy i oceny sklepu oraz wyświetlanie ofert jedynie w określonej lokalizacji.
Pod kątem użyteczności serwis Skąpiec wyróżnia się wyświetlaniem strony w ramach jednego bloku. Zarówno podczas pokazywania produktów z różnych kategorii czy danej kategorii/producenta, wybór ograniczający produkty do danej funkcjonalności pojawia się na samej górze, dzięki czemu jest lepiej widoczny. Funkcjonalność ograniczenia pod kątem kategorii linkuje do podstron, w ramach których nie jest zachowana zmienna (np. producent) po dodaniu kolejnych parametrów. Opcje przeglądania produktów zawarte są w ramach poziomych zakładek, co jest bardzo przejrzyste dla użytkownika. Postawiono mocny akcent na opinie produktów - tych opinii jest dużo i w przejrzysty sposób prezentowane są najczęściej wymieniane przez użytkowników wady i zalety. Szybko działa mapa, na której łatwo można sprawdzić oferty sklepów w naszej okolicy. Aby było przejrzyściej, sklepy zaznaczone są na mapie różnymi kolorami w zależności od cen produktów. W ramach listingu ofert produktów możliwe jest poznanie cen różnych form przesyłek, niestety informacje te prezentowane są w osobnym oknie. Linkowanie wewnętrzne ograniczono jedynie do popularnych produktów.
okazje.info
Grzegorz Wszelaczyński
Kolejny serwis niczym nieodbiegający od średniej w branży. Znajdziemy tu zatem poprawnie działające narzędzia do wyszukiwania/przeszukiwania prezentowanych towarów, krótkie opisy przedmiotów i neutralny, niczym niewyróżniający się projekt graficzny. Minimalnie wyższa ocena za próbę stworzenia odróżniającej się od otoczenia marki.
Michał Hryniszyn
Strona ma dość wolno działającą wyszukiwarkę, podobnie jak system podpowiedzi, brakuje też korekty literówek. Generalnie nawigacja jest dobra, lecz zdarza się, że użytkownik trafia w nieoczekiwane miejsce lub przypadkiem opuszcza stronę, choć nie ma takiego zamiaru. Co do grafiki, to widać, że kierowano się wskazaniami użyteczności, ale niebieskie odnośniki, choć domyślne, nie są atrakcyjne wizualnie. Bardzo przydatna jest opcja schowka na produkty, dzięki czemu można je później przeglądać, niemniej dostępna jedynie po podaniu dodatkowych informacji (email, nazwa).
Artur Janik
Od samego początku Okazje.info rozczarowują szatą graficzną i nieprzemyślanym rozplanowaniem elementów na stronie (np. „gorące okazje”). Pomijając aspekty estetyczne, serwis doskonale radzi sobie z wyszukiwaniem cen produktów. Nie miałem najmniejszych problemów z odnalezieniem popularnej gry komputerowej w określonej cenie i w sklepie w konkretnej lokalizacji. Filtrowanie produktów stoi na bardzo wysokim poziomie, momentami zawstydza konkurencję świetnym targowaniem fraz potrzebnych przy selektywnym wyborze produktu. Dzięki rozpieszczającemu nas systemowi sugestii strona skutecznie zniechęca do opuszczenia jej po odnalezieniu przez szukanego artykułu. Nie zdziwcie się, jeżeli oprócz nowej pary skarpetek dzięki Okazje.info kupicie nowe felgi do samochodu :)
Tomasz Waligóra
Wady: mało informacji o produkcie, przeciętny layout.
Zalety: gazetki promocyjne z sieci marketów, poradniki zakupowe i blog.
Dobra, ale nie najlepsza porównywarka. Ma duża bazę produktów i sklepów, ale nie oferuje tyle informacji co Skapiec czy Ceneo. Okazje.info, podobnie jak Radar.pl, nie można traktować jako źródła informacji. Brakuje dodatkowych narzędzi jak u liderów rankingu. Ogólnie: Okazje.info to średniak z potencjałem.
Cube Group
Paweł Sikora o bazie danych
Okazje.info wypadają w rankingu najsłabiej. W mojej ocenie porównywarka zasłużyła na ocenę 1,5, o czym decyduje mała liczba prezentowanych ofert oraz partnerów (sklepów) udostępniających swoje oferty - w porównaniu z pozostałymi analizowanymi serwisami. Obecnie Okazje.info prezentują około 8 mln ofert z blisko 1,7 tys. sklepów internetowych.
Katarzyna Janicka o grafice
Okazje.info mają minimalistyczną szatę graficzną. Sam serwis jest prosty w przekazie. Ubogość w formach graficznych takich jak ikonki, butony i bloczki powoduje, że strona główna wygląda, jakby składała się w większości z linków tekstowych, przez co staje się mniej intuicyjna. Dopiero na podstronach z prezentowanym produktem zamiast linków odsyłających znalazły się buttony CTA. Należałoby popracować nad designem funkcjonalnym.
Miłosz Woźniak o wyszukiwarce i nawigacji
Możliwości wyszukiwarki Okazje.info nie wyróżniają się na tle konkurencji. Zostały wdrożone standardowe funkcjonalności,, co na tle konkurencji sprawia jedynie poprawne wrażenie. Za to brakuje m.in. możliwości porównywania produktów. Wyróżniająca się na tle konkurencji opcja ograniczenia wyników do określonego sklepu nie działa prawidłowo - wyświetlane sklepy ograniczone są do 15 pozycji. W ramach przeglądania ofert produktu brakuje możliwości ograniczenia sklepów do określonego miasta - możliwe jest jedynie ograniczenie do województwa i to tylko w ramach mapy.
Serwis nie udostępnia dodatkowych możliwości prezentowania produktów. W ramach linkowania wewnętrznego proponowane są jedynie popularne produkty. Szczegóły dostawy prezentują możliwe formy przesyłki, jednak bez ceny poszczególnych usług.
tanio.pl
Grzegorz Wszelaczyński
Kolejny średniak w zestawieniu. Poprawna, niewyróżniająca się niczym szczególnym grafika i nawigacja, opisy przedmiotów pozostawiające spory niedosyt. Na plus zaliczyć należy dobrze działającą wyszukiwarkę. Nie znalazłem tu kilku popularnych gdzie indziej towarów, zatem niska nota również za porównywany asortyment.
Michał Hryniszyn
Serwis ma wyszukiwarkę z dobrze działającym systemem podpowiedzi, choć podobnie jak w poprzednio opisywanych porównywarkach brakuje korekty literówek lub podpowiedzi poprawnej pisowni. Filtrowanie jest mocno ograniczone na wyższych poziomach kategorii - do wyboru jest tylko kilka prostych opcji jak cena czy miasto. Więcej możliwości pojawia się dopiero w końcowej kategorii. Nie jest to zbyt wygodne, gdyż wymaga wejścia do ostatniego zagłębienia kategorii. Lepiej sprawdziłoby się to rozwiązanie na wyższym poziomie wyszukiwania. Poza porównywaniem cen, serwis udostępnia użytkownikom wirtualną przymierzalnię, w której możliwe jest „przymierzenie” ubrania bez wychodzenia z domu.
Układ strony jest czytelny, a przeglądanie kategorii rozwiązane w wygodny sposób, choć może sprawiać problemy, gdy tekst zachodzi pod linie przewijania widocznego ekranu. Nawigacja po serwisie nie sprawia większych problemów, jest przejrzysta dla użytkownika. Podobnie jak oszczędna, choć zarazem przyjemna dla oka, grafika. Serwis nie zawiera zbędnych, rozpraszających uwagę elementów. Na górze strony widoczny jest czasem duży animowany banner, który może nieco irytować.
Artur Janik
Tanio.pl jako część Wirtualnej Polski w założeniu powinien reprezentować wysoki poziom względem konkurencji. Dlaczego tak nie jest? O ile wizualna część portalu jest przygotowana ze smakiem i doskonałym rozplanowaniem elementów interface’u (tym samym zachowując totalnie odmienną formę wizualną wobec popularniejszych porównywarek), tak reszta funkcjonalności pozostawia dużo do życzenia. W przeprowadzonych przeze mnie testach tylko jeden na trzy produkty został odnaleziony w bazie artykułów. Zdziwiło mnie, że przy błędnie podanej nazwie strona nie zasugerowała mi podmiany frazy, nie wspominając o sugestii przejrzenia innych produktów.
Reszta funkcjonalności jest swoistą kopią popularnego w Polsce portalu aukcyjnego i konkurencyjnych wyszukiwarek cenowych, co zasługuje w mojej opinii na plus w ocenie końcowej. Tanio.pl zawiera również technologiczną nowinkę - wirtualną przymierzalnie. Mając kamerę internetową i odrobinę czasu, możemy dopasować do siebie wybrane ubrania. Niestety, aplikacja nie działała poprawnie podczas testowania.
Tomasz Waligóra
Zalety: ciekawy layout, dużo atrybutów do filtracji, ciekawe zarządzanie filtrami, podpowiedzi przy szukaniu, wersja mobilna - na wszystkie platformy, poradniki zakupowe.
Wady: mało informacji, brak wideo, mniejsza liczba ofert dla szukanych produktów.
Dobra, ale nie najlepsza porównywarka. Nie za duża baza sklepów i ofert, mało informacji o produktach. Za to dużo narzędzi i ciekawe zarządzanie atrybutami przy filtracjach.
Cube Group
Paweł Sikora o bazie danych
Tanio.pl w mojej ocenie nie wypada najlepiej. Serwis uzyskał jedną z najniższych ocen - 2,5, na co przeważający wpływ miała baza partnerów - jedna z najmniejszych, licząca ok. 1,8 tys. rekordów. Jednak ocenę można by „podciągnąć” za liczbę ofert, których tanio.pl prezentuje blisko 5,5 mln.
Katarzyna Janicka o grafice
Tanio.pl mimo spójności elementów graficznych takich jak czcionki, bloczki, butony i ikonki na poszczególnych stronach wprowadza chaos w prezentowanych treściach. Niepotrzebnie na stronie głównej są prezentowane treści niezwiązane z tematyką serwisu (dla przykładu w momencie oceniania w module „Warto wiedzieć” jako pierwszą zawarto informację dotyczącą wyników polskich siatkarzy, a dalej wiadomość o zbliżających się za miesiąc Świętach - a mamy już styczeń). W efekcie strona główna przypomina raczej blog niż porównywarkę. Natomiast w przypadku kolejnych podstron jest już znacznie lepiej. Prezentowane produkty są czytelne, a poszczególne elementy graficzne ułatwiają intuicyjne poruszanie się po serwisie.
Miłosz Woźniak o wyszukiwarce i nawigacji
Na Tanio.pl, podobnie jak na Radar.pl, produkty wyświetlane są w ramach wielu porównań ze względu na ich odmienne tytuły, co wprowadza chaos. Aby tego uniknąć i w bezpośredni sposób przejść do przeglądania cen produktów, które są oferowane w ramach największej liczby sklepów, należy kliknąć w podpowiedź prezentowaną podczas wpisywania nazwy produktu. Wyszukiwarka serwisu oferuje najmniejszą liczbę funkcji - nie istnieje możliwość segregowania wyników według kategorii produktu, jego popularności czy średniej oceny. Brakuje także możliwości porównania ze sobą wielu produktów. Także w ramach przeglądania ofert produktu serwis udostępnia najmniej funkcji ze wszystkich porównywarek - umożliwia jedynie sortowanie po cenie.
Tanio.pl nie ma dodatkowych opcji prezentowania produktów. W ramach linkowania wewnętrznego proponowane są produkty podobne oraz produkty z tej samej kategorii w niższej/wyższej cenie. Nie ma możliwości sprawdzenia kosztów przesyłki w poszczególnych sklepów.
radar.pl
Grzegorz Wszelaczyński
Radar.pl zdecydowanie nie trafia w mój gust estetyczny, stąd ogólna ocena jest niska. Nie oznacza to jednak, że funkcjonalnie jest to serwis zły - w tym aspekcie nie odbiega ani trochę od średniej. Wyraźnie odróżnia się od konkurencji, za co również należy się plus.
Michał Hryniszyn
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to dość archaiczna i mało atrakcyjna w odbiorze grafika. Układ strony jest nie do końca dobrze zaprojektowany, przez co traci ona na czytelności i przejrzystości. Poszczególne elementy są niewystarczająco oddzielone od siebie, a zastosowana kolorystyka jeszcze potęguje wrażenie nieporządku. Dodatkowo odbiór wizualny zaburzają często pojawiające się reklamy Google i duży, przeszkadzający banner.
Zaletą serwisu jest dobrze działająca wyszukiwarka z system podpowiedzi oraz dodatkowymi możliwościami sortowania i filtrowania zapytania, takimi jak cena, kategoria czy producent. Brakuje jedynie korygowania błędów we wpisywanych słowach.
Artur Janik
Przetarłem oczy dwukrotnie i spojrzałem na kalendarz. Mamy 2012 rok, a Radar.pl cofnął mnie w przeszłość o jakieś kilka lat swoim archaicznym layoutem strony głównej. Serwis jest do bólu minimalistyczny i męczący bladymi i źle kontrastującymi kolorami, przez co dłuższe przebywanie na nim nie sprzyja pozytywnemu nastrojowi.
Radar.pl chwali się największą liczbą produktów i połączeń ze stronami internetowymi, co dokładnie przetestowałem i... wszystko się zgadza. Wszystkie, nawet trudne do znalezienia w Polsce produkty, pojawiły się na stronie wyszukiwarki. Na złość sama wyszukiwarka boleje z powodu nieprzemyślanych rozwiązań, jak brak wyboru regionalizacji przed wybraniem produktu oraz przeciętne możliwości filtrowania wyszukanych fraz. W przeciwieństwie do konkurencji Radar.pl pozostaje mocno skupiony wyłącznie na dostarczaniu odwiedzającym produktu, co zawsze jest mile widziane u doświadczonych użytkowników, ale dla reszty jest zwyczajnie mało atrakcyjne.
Tomasz Waligóra
Wady: słaby layout, mimo deklaracji dużej bazy sklepów - niewiele ofert w sklepach dla wyszukiwanego produktu, brak sugestii w czasie wpisywania frazy do wyszukiwarki, mało informacji, brak dodatkowych narzędzi takich jak poradniki zakupowe, mało fitrów atrybutów na podstronie kategorii, brak opisów.
Najmniej przyjazna porównywarka. Kiepski layout, mało lub brak filtrów w kategoriach, brak opisów produktów. Porównywarki to też ważne ze względu na ich dobre wypozycjonowanie źródło informacji o produktach (spróbujcie wpisać dowolny produkt elektroniczny w Google - ZAWSZE pojawią się wyniki dla wyszukiwarek, płatne, ale również naturalne). Radar.pl zupełnie zignorował ten fakt.
Cube Group
Paweł Sikora o bazie danych
Radar.pl mimo stosunkowo niedużej bazy ofert - tych w serwisie mamy ponad 6,5 mln - zajmuje wysoką pozycję w moim rankingu. Dlatego że pod względem liczby partnerów serwis jest liderem - ma ponad 8 tys. sklepów w swojej bazie. Bazę danych oraz ilość prezentowanych informacji oceniam na piątkę.
Katarzyna Janicka o grafice
Radar zraził mnie przede wszystkim przytłaczającą kolorystyką. Nadmierna ilość barw, cieni, gradientów użyta w ikonach czy buttonach powoduje, że serwis staje się chaotyczny i praktycznie nieczytelny. Grafika znacząco odbiega od trendów rynkowych. Reklamy w serwisie bardzo irytują i nie chodzi już tylko o wyświetlanie layera przy każdej odsłonie, ale również reklam Google, które celowo są pokazywane przy prezentacji produktu, zaburzając użytkownikowi możliwość zapoznania się z jego opisem.
Miłosz Woźniak o wyszukiwarce i nawigacji
W serwisie, podobnie jak na Tanio.pl, produkty o odmiennych tytułach nie zawsze są agregowane w ramach jednego porównania produktów. Wyszukiwarka ma większość standardowych funkcji, brakuje jednak możliwości sortowania produktów po ocenach i ograniczenia wyświetlanych sklepów według lokalizacji - miasta lub województwa. Także w ramach przeglądania ofert produktu nie ma opcji ograniczenia wyświetlanych ofert ze sklepów w określonej lokalizacji oraz wyświetlania sklepów oferujących produkty na mapie.
Serwis wyróżnia się niestandardową lokalizacją menu - po prawej stronie. Wyjście z galerii zdjęciowej jest mało intuicyjne - wyświetlany obrazek zamyka się poprzez kliknięcie w niego. Brakuje osobnej ikony wyłączającej galerię lub możliwości wyłączenia galerii za pomocą przycisku „esc” na klawiaturze. Radar.pl nie oferuje dodatkowych możliwości prezentowania produktów. Przeglądanie cen produktów wygląda ubogo, a widoczny jest jedynie link do opinii, których zazwyczaj brakuje. Nie można też sprawdzić kosztów przesyłki. Linki wewnętrzne ograniczone zostały jedynie do podobnych produktów.
Dołącz do dyskusji: Porównywarki cenowe: Nokaut i Ceneo najlepsze, Radar na dole