„Postaw na milion” po przeniesieniu do TVP1 zyskał 140 tys. widzów
Nowy sezon „Postaw na milion” emitowany w TVP1 ogląda średnio 1,21 mln widzów, o 140 tys. osób więcej odcinki pokazywane w analogicznym okresie rok wcześniej w TVP2. Dwójka w czasie emisji programu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Telewizja Polska wraz z początkiem jesiennej ramówki postanowiła przenieść „Postaw na milion” z Dwójki do Jedynki. Teleturniej jednak praktycznie nie zmienił swojego pasma względem poprzednich sezonów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia pierwszych pięciu premierowych odcinków „Postaw na milion” na antenie TVP1 (w okresie od 21 września do 26 października 2019 roku o godz. 18.30) wyniosła 1,21 mln osób. Przełożyło się to na 10,36 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 6,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię do tej pory zgromadziła emisja teleturnieju z 12 października br. Przyciągnęło ono przed telewizory 1,30 mln osób.
Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Postaw na milion” (od 22 września do 27 października 2018 roku) w TVP2 oglądało średnio 1,07 mln widzów. Przełożyło się to na 8,93 proc. udziału 4+ i 6,22 proc. w 16-49. Audycja po przeniesieniu do Jedynki zyskała 140 tys. oglądających.
„Postaw na milion” o 670 tys. widzów podnosi widownię swojego pasma w TVP1 względem analogicznego okresu rok wcześniej. Wówczas (od 22 września do 27 października ub.r.) stacja niemal w tym samym czasie pokazywała powtórki serialu „Drogi wolności”, które śledziło 542 tys. osób (odpowiednio 4,60 proc. i 2,52 proc. udziału).
Jedynka w sobotnim paśmie w godz. 18.30-19.16, czyli w czasie emisji teleturnieju notuje 10,29 proc. udziału w grupie 4+. Daje to stacji trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest Polsat (13,86 proc.). Drugi jest TVN (11,21 proc.), a czwarta - TVP2 (4,99 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49.
„Postaw na milion” to teleturniej emitowany na antenie TVP2 od 5 marca 2011 roku. Od jego startu jest prowadzony przez Łukasza Nowickiego. Jego formuła opiera się na brytyjskim formacie „The Million Pound Drop Live”.
W programie dwóch spokrewnionych ze sobą graczy staje do gry jako drużyna. Uczestnicy walczą o główną wygraną - milion złotych.
Producentem cyklu jest Endemol Shine Polska. Format produkowany jest w ponad 50 krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i USA. Nagrania do polskiej edycji show odbywają się w Krakowie.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.
Dołącz do dyskusji: „Postaw na milion” po przeniesieniu do TVP1 zyskał 140 tys. widzów