„Newsweek” przed „Gazetą Wyborczą” liderem prasowym na Twitterze, „Gazeta Polska” mocno dyskutowana
Zdecydowanie najpopularniejszymi polskimi markami prasowymi na Twitterze są „Newsweek Polska” i „Gazeta Wyborcza”. W przeliczeniu na jeden wpis najbardziej dyskutowane były treści zamieszczane przez „Gazetę Polską”.
Na koniec sierpnia br. twitterowy profil „Newsweek Polska” obserwowało 873,3 tys. użytkowników (o 0,7 proc. więcej niż miesiąc wcześniej), a konto „Gazety Wyborczej” - 746,3 tys. (po wzroście przez miesiąc o 0,5 proc.) - wynika z raportu firmy SoTrender.
„Wprost” ma 444,9 tys. followersów, „Polityka” - 200,5 tys., a „Rzeczpospolita” i „Przegląd Sportowy” - po ok. 156 tys. Poziom 100 tys. przekroczyła jeszcze „Krytyka Polityczna” (134,2 tys.).
W ciągu miesiąca tygodni „Sieci” zyskał 3 proc. obserwujących, a „Do Rzeczy” i „Puls Biznesu” - po 2 proc., natomiast „Top Giutar” stracił 0,4 proc.
Profil „Gazety Wyborczej” był wymieniany we wpisach innych użytkowników 18,8 tys. razy, o 12 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. „Do Rzeczy” zanotowało 13,5 tys. takich wzmianek, „Rzeczpospolita” - 7,9 tys., a „Przegląd Sportowy” - 7,3 tys.
„Gazeta Polska” zanotowała pod tym względem wzrost aż o 226 proc., natomiast „Dziennik Zachodni” - spadek o 52 proc., a „Gazeta Prawna” - o 49 proc.
Wpisy „Gazety Wyborczej” wywołały 47,4 tys. różnych aktywności internautów (polubień, retweetów, odpowiedzi), co daje średnio 27 na jeden tweet. „Do Rzeczy” zanotowało 41,4 tys. takich aktywności, „Przegląd Sportowy” - 27,4 tys., a „Rzeczpospolita” - 21,1 tys.
Z kolei każdy tweet „Gazety Polskiej” wywołał przeciętnie aż 100 różnych aktywności internautów.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” przed „Gazetą Wyborczą” liderem prasowym na Twitterze, „Gazeta Polska” mocno dyskutowana