Słynna marka odzieży wraca na rynek. Dzięki właścicielowi Lancerto
Słynna marka odzieżowa Próchnik wraca na polski rynek. Została przejęta przez spółkę Premium Fashion, której udziałowcem jest Tomasz Ciąpała, prezes i właściciel firmy Lancerto. Pierwsze produkty reaktywowanego Próchnika trafią na rynek jeszcze w tym roku.
Transakcja przejęcia praw do marki została zawarta w I kwartale tego roku. Tomasz Ciąpała szacuje, że zakup praw do marki wraz z inwestycją w nowy system sprzedaży, projektowanie i uszycie pierwszej kolekcji to koszt rzędu kilkunastu milionów złotych.
- Jestem przekonany, że tchniemy nowego ducha w markę Próchnik 1948, która na rynku nadal cieszy się estymą i budzi najlepsze skojarzenia. To jedna z najstarszych polskich marek. Dla kilku pokoleń Polaków Próchnik to marka ikona - znana z najlepszego stylu i wysokiej jakości - zapowiada Tomasz Ciąpała.
- Intuicja podpowiada, że połączenie marki z tradycjami z naszą wizją spodoba się klientom i doprowadzi do powstania silnego gracza na rynku mody premium. Mam ambitną wizję przyszłości Próchnika - chciałbym, aby kiedyś powstała spektakularna kolekcja na 100-lecie tej polskiej marki. Biorąc pod uwagę, że marka ma już za sobą 75 lat niesamowicie ciekawej historii, plan wydaje się realny - podsumowuje Ciąpała.
Pełną parą ruszyły prace projektowe. Autorem nadchodzącej kolekcji nowego Próchnika będzie jeden z najwybitniejszych polskich projektantów, pracujący dla branży od ponad 20 lat (firma nie podała nazwiska). Start produkcji nastąpi w najbliższych miesiącach.
Dodatki i akcesoria Próchnik na rynku jeszcze w tym roku
Jeszcze w 2022 roku premierę będzie miała kolekcja dodatków i akcesoriów marki Próchnik. Pełna oferta ubrań oraz akcesoriów przewidzianych na wiosnę i lato dostępna będzie w pierwszym kwartale 2023 r. Nowy właściciel przewiduje pełną gamę ubrań i dodatków zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Nie wiadomo na razie, gdzie dokładnie będą sprzedawane - czy firma uruchomi własny sklep internetowy, czy będą własne butiki stacjonarne itp.
Stworzona m.in. przez Tomasza Ciąpałę marka Lancerto powstała w 2008 r. Oferuje garnitury i marynarki, biznesowe koszule, eleganckie spodnie, kardigany czy obuwie. Kolekcje Lancerto są szyte w Polsce, w zakładzie odzieżowym zlokalizowanym w Łańcucie. Firma posiada sieć sklepów stacjonarnych i sklep internetowy.
Próchnik upadł w 2018 roku
Upadłość firmy Próchnik, która miała miejsce w 2018 roku, była następstwem problemów finansowych spółki i lat nieskutecznej działalności zarządów. Spółka próbował się ratować, wyprzedając majątek, m.in. markę Rage Age. Transakcja nie doszła jednak do skutku. Nie udało się także znaleźć chętnych na akcje serii O. Spółka próbowała uciekać pod ochronę sądu, składając wniosek o sanację, ten jednak nie doczekał się pozytywnego rozpatrzenia.
Dołącz do dyskusji: Słynna marka odzieży wraca na rynek. Dzięki właścicielowi Lancerto