SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Procter&Gamble zwiększa wydatki marketingowe o 100 mln dolarów

Koncern Procter&Gamble, właściciel takich marek, jak Vizir, Ariel, Lenor zwiększa swoje wydatki marketingowe o co najmniej 100 mln dolarów. Mimo pandemii koronawirusa rosną zyski firmy.

Procter & Gamble Co. przekroczył prognozy analityków dotyczące właśnie zakończonego pierwszego kwartału fiskalnego. Sprzedaż organiczna w omawianym okresie wzrosła o 9 proc., do 19,3 mld dolarów, a zysk netto zwiększył się rdr o 19 proc. Firma twierdzi, że nie ma oznak, by obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 skłaniała konsumentów w USA do zmniejszenia wydatków na markowe produkty.

Jon Moeller, dyrektor finansowy P&G podał, że firma zwiększyła wydatki marketingowe o co najmniej 100 milionów dolarów w ostatnim kwartale. Miało to miejsce w okresie, w którym koncern bardzo mocno pilnował kosztów ogólnych, kosztów mediów, agencji i produkcji. Zaoszczędzone pieniądze przeznaczył właśnie na marketing.

- Postrzegamy to jako czas, który należy poświęcić przyszłości pod względem poziomu naszych reklam. Po pierwsze, nigdy nie konsumowano więcej mediów niż obecnie, w okresie pandemii. Po drugie, istnieje zwiększona potrzeba wydawania pieniędzy na higienę i zdrowie  - powiedział Moeller. Dodał, że z analiz firmy wynika, że jej klienci w tym trudnym okresie wcale nie ograniczyli wydatków na marki premium, takie jak Tide, Olay, Bounty i Charmin. Dlatego też koncern podniósł całoroczne prognozy dotyczące organicznego wzrostu sprzedaży z 2 proc. - 4 proc. do 4 proc.- 5 proc.

- Wydaje się, że istnieje ciągłe zainteresowanie markami, które znam i którym ufam - powiedział Moeller. - Wiele części budżetów wielu konsumentów nie jest wydawanych - pieniądze, które zazwyczaj wydają na rozrywkę, podróże, posiłki w restauracjach, odzież - dodał.

Mężczyźni, którzy częściej pracują w domu, nadal nie wydają tak dużo na maszynki do golenia Gillette, ale zostało to zrekompensowane zwiększoną sprzedażą maszynek do golenia dla kobiet Venus i odnoszących sukcesy nowych golarek elektrycznych Braun, co spowodowało wzrost segmentu pielęgnacji P&G o 6 proc.. Prawie każda inna część działalności P&G również rozwijała się dobrze, z wyjątkiem pieluch, gdzie sprzedaż wzrosła w Stanach Zjednoczonych, ale spadła w innych częściach świata. Firma P&G zwiększyła również sprzedaż środków do dezynfekcji rąk i mydła Safeguard.

Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble zwiększa wydatki marketingowe o 100 mln dolarów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Chłoptimajzer
Dlaczego oni nie przejdą na samodzielny zakup, monitoring i rozliczanie wszystkich mediów?
Od lat trąbią jak to nieprecyzyjne i kosztowne są usługi zewnętrzne.
Do tego niech zatrudnią jakiegoś "audytora" z Polski i cała robota sama się zrobi tanio i sprawnie. Od telewizji po digital.
0 0
odpowiedź