“Przepis na życie” pokonał konkurencję, 20 mln zł z reklam
Wprowadzony wiosną do ramówki TVN serial “Przepis na życie” oglądało więcej widzów niż nadawane w tym samym czasie programy konkurencji. Produkcja przyniosła 20 mln zł z reklam i będzie kontynuowana jesienią.
“Przepis na życie” emitowany był w niedziele, początkowo ok. 21.25, a potem 21.45, czyli tuż po talent-show “X Factor”. 13 pokazanych odcinków pierwszej serii produkcji oglądało średnio 3,17 mln widzów, co dało TVN 22,57 proc. udziału w grupie 4+ i 25,77 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. widownia TVN w paśmie emisji serialu była niższa. Kanał śledziło wtedy 2,86 mln widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 20,38 proc. i 18,77 proc.
TVN był liderem rynku telewizyjnego w czasie nadawania “Przepisu na życie”. Wiceliderem została Jedynka, nadająca w tym czasie filmy fabularne, co dało jej 17,62 proc. udziału w 4+. Trzecią pozycję zajęła Dwójka (także filmy fabularne; 14,97 proc.). a czwartą - Polsat (“Kości”; 14,56 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 na drugim miejscu za TVN uplasował się natomiast Polsat z udziałem na poziomie 16,81 proc.
>>> Fotogaleria z planu “Przepisu na życie”
Wpływy reklamowe z 13. odcinków serialu wyniosły 19,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że “Przepis” śledziły głównie kobiety, widzowie między 25. a 59. rokiem życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
“Przepis na życie” to opowieść o trzydziestoparoletniej Ance, której świat załamał się w ciągu jednego dnia – straciła pracę, a jej mąż odszedł do innej. Sens życia na nowo bohaterka odnalazła w swojej pasji - gotowaniu. W serialu grają m.in. Magdalena Kumorek, Piotr Adamczyk, Borys Szyc, Edyta Olszówka i Maja Ostaszewska, a autorką scenariusza jest Agnieszka Pilaszewska.
W piątek 3 czerwca br. ruszają zdjęcia do drugiego sezonu produkcji. TVN pokaże go jesienią br. Główna obsada pozostaje bez zmian.
Widownia “Przepisu na życie” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-03-2011 | 2 932 816 | 20,05% | 22,55% |
13-03-2011 | 2 836 428 | 19,96% | 21,46% |
20-03-2011 | 3 408 814 | 23,52% | 24,66% |
27-03-2011 | 3 043 436 | 20,05% | 23,21% |
03-04-2011 | 3 411 593 | 23,22% | 26,49% |
10-04-2011 | 3 347 940 | 23,71% | 27,27% |
17-04-2011 | 3 344 868 | 23,37% | 25,79% |
24-04-2011 | 2 861 992 | 21,67% | 24,42% |
01-05-2011 | 2 686 578 | 18,91% | 22,69% |
08-05-2011 | 3 354 186 | 24,36% | 28,46% |
15-05-2011 | 3 240 256 | 24,30% | 29,01% |
22-05-2011 | 3 241 543 | 25,33% | 30,33% |
29-05-2011 | 3 505 119 | 25,65% | 29,27% |
Średnia | 3 170 854 | 22,57% | 25,77% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Przepis na życie | 3 170 854 | 22,57% | 25,77% |
TVP 1 | 2 472 301 | 17,62% | 14,43% |
TVP 2 | 2 100 897 | 14,97% | 15,67% |
Polsat | 2 042 796 | 14,56% | 16,81% |
Profil widowni serialu
Profil | TVN | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 34,68% | 72 |
Kobiety | 65,32% | 126 | |
Wiek | 4-9 | 2,06% | 35 |
10-15 | 4,07% | 60 | |
16 - 19 | 3,59% | 64 | |
20 - 24 | 4,36% | 55 | |
25 - 29 | 10,77% | 121 | |
30 - 34 | 10,87% | 131 | |
35 - 39 | 9,69% | 131 | |
40 - 44 | 9,93% | 155 | |
45 - 49 | 7,04% | 102 | |
50 - 54 | 9,07% | 113 | |
55 - 59 | 10,07% | 130 | |
60+ | 18,47% | 92 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,21% | 67 |
< 50 tys. | 25,91% | 108 | |
50-100 tys. | 11,57% | 135 | |
100-200 tys. | 10,69% | 132 | |
> 200 tys. | 25,63% | 127 | |
Zawód | Top management | 12,88% | 148 |
Pracownicy średniego szczebla | 25,10% | 167 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,35% | 92 | |
Emeryci | 24,33% | 95 | |
Inni | 19,33% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 36,86% | 82 |
Średnie | 38,58% | 130 | |
Wyższe | 18,43% | 147 | |
Inne | 6,14% | 48 |
Dołącz do dyskusji: “Przepis na życie” pokonał konkurencję, 20 mln zł z reklam