Przyciski Reactions na Facebooku zyskują na popularności, ale “Lubię to!” dominuje
Użytkownicy Facebooka coraz częściej korzystają z przycisków Reactions do wyrażania swoich emocji. Daleko im jednak do popularności tradycyjnego kciuka w górę.
Facebook rozszerzył możliwość wyrażania uczuć pod wpisami poprzez nowe ikonki w lutym br. Statystyki po pierwszych trzech miesiącach dostępności przycisków Reactions nie napawały optymizmem, ale z czasem okazało się, że użytkownicy społecznościowego portalu zaczęli powoli się do nich przekonywać.
Firma quintly w maju i czerwcu br. wzięła pod lupę 105 tys. stron na Facebooku. Okazało się, że odpowiednio za 5,8 proc. i 7,1 proc. reakcji na opublikowane przez nie posty odpowiadały nowe emotikony. Jak widać, ich udział rośnie, ale wciąż zdecydowanie najpopularniejszy jest przycisk "Lubię to!", ze wskaźnikami na poziomie odpowiednio 94,2 proc. i 92,9 proc.
W przypadku nowych przycisków, między majem a czerwcem zanotowano wzrost o 22,4 proc., przy czym dla stron mających do 10 milionów fanów - o blisko 15 proc., a dla stron z więcej niż 10 milionów fanów - aż o 47 proc.
Jeśli chodzi o poszczególne przyciski Reactions, najwięcej w omawianym okresie zyskał "Przykro mi" (+48 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przyciski Reactions na Facebooku zyskują na popularności, ale “Lubię to!” dominuje