Przynajmniej raz w miesiącu 57 proc. polskich internautów robi zakupy online
Ponad połowa polskich internautów dokonuje zakupów online przynajmniej raz w miesiącu, przy czym 23% - co tydzień, a 4% - codziennie, wynika z raportu PwC "Total retail 2017". Wyniki zbliżone są do zachowań globalnych - tj. 4% respondentów dokonuje zakupów codziennie, 23% co tydzień, 38% co miesiąc.
Z raportu wynika, że media społecznościowe cieszą się mniejszą popularnością wśród Polaków poszukujących produktów niż na świecie, tj. 31% wobec 39%. W przypadku zakupu odzieży, obuwia i wyrobów skórzanych z internetu korzysta 23% Polaków wobec 33% dokonywanych tego typu produktów przez internet na świecie.
Przeszkodą w zakupach internetowych jest niewystarczające zabezpieczenie stron mobilnych - tak uważa 21% respondentów na świecie, w Polsce tylko 13% respondentów uważa ten fakt za barierę.
Autorzy raportu wskazują również, że strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych zyskują na znaczeniu, co oznacza - ich zdaniem - konieczność optymalizacji aplikacji i stron mobilnych. Jednakże w Polsce rynek nie został tak nasycony aplikacjami, jak w Stanach Zjednoczonych, gdzie 15 największych twórców aplikacji zanotowało 20% spadek liczby pobrań, wskazano w raporcie.
- Pośpiech i bardzo ograniczona ilość czasu powodują, że wiele osób chce dokonywać zakupów, gdy ma wolną chwilę, na przykład w drodze do pracy. W odpowiedzi na te potrzeby duża grupa firm z sektora handlowego będzie nie tylko rozwijała aplikacje na urządzenia mobilne i „lżejsze" wersje stron, ale także systemy obsługi klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych i mobilne płatności, tak aby cała 'droga klienta' mogła zamknąć się na urządzeniu przenośnym - wskazał dyrektor ds. transformacji cyfrowej PwC Michał Kreczmar.
Badanie wykazało również, że 54% respondentów dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu przy użyciu komputera PC w przypadku książek, muzyki, film i gier wideo (5% za pośrednictwem telefonu/smartfonu, 4% za pośrednictwem tabletu), 48% respondentów w ten sposób kupuje elektronikę użytkową i komputery (2% za pośrednictwem telefonu/smartfonu, 2% za pośrednictwem tabletu), 43% - zabawki (4% za pośrednictwem telefonu/smartfonu, 4% za pośrednictwem tabletu), 42% sprzęt AGD (2% za pośrednictwem telefonu/smartfonu, 2% za pośrednictwem tabletu).
Jak pokazały wyniki badania "Retailer Survey", przeprowadzonego wspólnie przez PwC oraz SAP, 39% ankietowanych z sektora handlowego uznało to za podstawowy cel.
"Analityka danych może być z powodzeniem wykorzystywana na każdym etapie procesów zarządczych, może też wspierać predykcję sprzedaży i zachowań konsumentów. Dokonując bazowej analizy danych należy pamiętać, że zgromadzone dane są ilustracją sytuacji z przeszłości. Z tego powodu ogromne znaczenie ma rozwój modeli pozwalających prognozować przyszłe zachowanie konsumentów. Dzięki temu możliwe staje się na przykład rozszerzenie codziennych dostaw do placówek handlowych o towary, na które jeszcze nie ma zamówienia, ale na podstawie modeli predykcyjnych można ustalić, że do końca dnia zostaną one sprzedane" - podsumował dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC Alessandro Beda podczas konferencji prasowej.
Raport przeprowadzono w 32 państwach wśród 24 471 ankietowanych. W Polsce w internetowym badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa składająca się z 357 respondentów.
Dołącz do dyskusji: Przynajmniej raz w miesiącu 57 proc. polskich internautów robi zakupy online
Ja ostatnio kupiłem zabawki w https://www.dobrezabawki.com i nie zamierzam zwracać, bo są świetne . Poza tym zaraz Mikołaj i potrzebowałem kupić prezenty pod choinkę i na Mikołaja.