Pudelek.tv i Kafeteria.tv rekordowo popularne dzięki obecności na WP.pl
Po tym jak treści z Pudelek.tv i Kafeteria.tv zaczęły być obecne na stronie głównej portalu WP.pl oba serwisy w maju i czerwcu br. osiągnęły rekordową odwiedzalność. Pozostałe serwisy wideo Grupy Wirtualna Polska, WP.tv, Wrzuta.pl i Smog.pl, nie zanotowały takich wzrostów.
W maju i czerwcu br. Pudelek.tv po raz pierwszy przekroczył poziom 2 mln użytkowników (real users) - w maju miał ich 2,09 mln, a w czerwcu 2,19 mln, podczas gdy w pierwszych czterech miesiącach br. - 1,1-1,2 mln.
Znacząco wzrosła też liczba odsłon wykonywanych w serwisie - z 6,9-8,2 mln do 11,7-12,7 mln. Z kolei średni czas spędzany na stronie przez użytkownika podskoczył z poniżej 3 minut w pierwszych miesiącach (a w marcu i kwietniu - zaledwie po 34-38 sekund) do 13-14 minut.
Podobne wzrosty zanotowała Kafeteria.tv, uruchomiona we wrześniu ub.r. (więcej na ten temat). Liczba odwiedzających serwis wynosząca od stycznia do kwietnia br. od 364 do 568 tys. zwiększyła się do 836,5 tys. w maju i 783,5 tys. w czerwcu, a liczba odsłon - z 1,4-1,7 mln do 2,27-2,93 mln. Z kolei średni czas przypadający na użytkownika w marcu i kwietniu wynosił jedynie 26-28 sekund, natomiast w maju - 5:48 minuty, a w czerwcu - 9:32 minuty.
Skąd tak duże wzrosty odwiedzalności obu serwisów? W maju na odświeżonej stronie głównej WP.pl pojawiła się sekcja wideo z treściami nie tylko z Pudelek.tv i Kafeteria.tv, lecz także z WP.tv i Wrzuta.pl (więcej na ten temat).
- Stawiamy na jakościowe materiały autorskie, agencyjne, pozyskiwane od partnerów kontentowych oraz realizowane na nasze zlecenie. Przy ich ekspozycji korzystamy z potencjału Grupy i możliwości dystrybucyjnych naszych serwisów, w tym, co oczywiste, stron głównych WP.pl i o2.pl - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jarosław Grabowski, VP media product w Grupie Wirtualna Polska. - Pudelek.tv to marka sama w sobie, najsilniejszy serwis wideo o showbusinessie z własnymi materiałami - podkreśla.
Podobnych wzrostów nie zanotowały jednak w I połowie br. pozostałe serwisy wideo Grupy WP: WP.tv, Wrzuta.pl i Smog.pl. Pierwszy największą odwiedzalność zanotował w styczniu. Na Wrzucie co prawda średni czas spędzany przez internautę podskoczył z około minuty w pierwszych trzech miesiącach do 36-37 minut w kolejnych trzech, ale zmalała liczba odwiedzających i odsłon. Z kolei Smog.pl w maju i czerwcu miał zdecydowanie więcej użytkowników (624,8-630,7 tys.) i dłuższy czas na przeciętnego użytkownika (15-19 minut) niż w pierwszych czterech miesiąca, ale zmalała liczba odsłon.
Jarosław Grabowski spadek odwiedzalności WP.tv tłumaczy tym, że serwis nie był ostatnio rozbudowywany, ponieważ ruszają właśnie prace nad jego nową odsłoną. - Chcemy, by było to centrum zbierające wszystkie nasze materiały wideo: rozrywkowe, informacyjne, biznesowe, lifestyle’owe. Z nowym WP.tv zamierzamy wystartować do końca roku - zapowiada.
A co z Wrzutą i Smogiem, zawierającymi głównie klipy i inne multimedia przesłane przez internautów? - User generated content nie stanowi co prawda głównej części naszej działalności w segmencie wideo, ale trwają prace nad stworzeniem atrakcyjnej przestrzeni dla tego typu materiałów - komentuje Jarosław Grabowski.
W czerwcu br. wszystkie serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 14,75 mln użytkowników, 4,46 mld odsłon oraz 6 godzin i 40:14 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Pudelek.tv i Kafeteria.tv rekordowo popularne dzięki obecności na WP.pl