Ranking kanałów muzycznych: 4fun.tv traci widzów, Muzo.tv na samym końcu
W październiku br. liderem oglądalności był kanał Polo TV. Największy wzrost w segmencie odnotowała stacja Kino Polska Muzyka, a największy spadek - 4fun.tv. Powstałe pod koniec września br. Muzo.tv znalazło się na ostatnim miejscu.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w październiku 2014 roku wyniósł 0,62 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 12,68 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 11,48 proc. do 0,54 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 29,17 proc. do poziomu 0,17 proc.
Oczko niżej uplasowała się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która nadaje od 1 maja br. Jej średni udział w październiku br. uplasował się na poziomie 0,11 proc.
Natomiast nowy kanał muzyczny Polsatu - Muzo.tv, który ruszył 26 września br., w zeszłym miesiącu zajął ostatnie miejsce z wynikiem wynoszącym 0,02 proc.
Nadawca na razie nie chce komentować wyników stacji, bo nadaje ona dopiero nieco ponad miesiąc. - Cieszymy się, że udało nam się uruchomić cały projekt Muzo (poza telewizją to jeszcze radio i serwis internetowy) i spokojnie pracujemy nad jego rozwojem - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 500 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka. Średni udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,06 proc. W rankingu stacja ta awansowała z miejsca dziewiątego na siódme.
Stacja | Wszyscy 4+ | |||
październik 2013 | październik 2014 | |||
SHR % | SHR % | |||
Polo TV | 41 753 | 0,71% | 39 276 | 0,62% |
Eska TV | 35 747 | 0,61% | 33 988 | 0,54% |
4fun.tv | 14 002 | 0,24% | 10 443 | 0,17% |
Disco Polo Music | - | - | 7 079 | 0,11% |
ITV | 4 783 | 0,08% | 5 558 | 0,09% |
Stars.tv | 2 544 | 0,04% | 5 246 | 0,08% |
Kino Polska Muzyka | 720 | 0,01% | 3 586 | 0,06% |
TV.DISCO | 3 213 | 0,05% | 2 682 | 0,04% |
VH 1 [VH1 Europe] | 2 076 | 0,04% | 2 277 | 0,04% |
mjuzik.tv [Rebel.tv] | 1 697 | 0,03% | 2 222 | 0,04% |
Power TV | - | - | 2 177 | 0,03% |
Vox Music TV | - | - | 1 926 | 0,03% |
Muzo.tv | - | - | 1 194 | 0,02% |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w październiku br. liderem była Eska TV. Jej udział, po spadku o 2,94 proc., wyniósł o 0,99 proc. Drugą lokatę zajął kanał Polo TV (0,93 proc. udziału, w dół o 5,10 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (0,32 proc., - 20 proc.).
Również i w tym ujęciu największym wzrostem (o 350 proc. do 0,09 proc.) pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciło TV.Disco - było to 33,33 proc. do 0,06 proc.
W grupie komercyjnej Muzo.tv też zajęło ostatnie miejsce, ale z wynikiem nieco wyższym niż w 4+ - 0,03 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
październik 2013 | październik 2014 | |||
SHR % | SHR % | |||
Eska TV | 24 261 | 1,02% | 24 746 | 0,99% |
Polo TV | 23 445 | 0,98% | 23 201 | 0,93% |
4fun.tv | 9 614 | 0,40% | 7 931 | 0,32% |
Disco Polo Music | - | - | 4 195 | 0,17% |
ITV | 3 173 | 0,13% | 3 562 | 0,14% |
Stars.tv | 2 103 | 0,09% | 3 010 | 0,12% |
Kino Polska Muzyka | 564 | 0,02% | 2 364 | 0,09% |
Power TV | - | - | 1 951 | 0,08% |
VH 1 [VH1 Europe] | 1 610 | 0,07% | 1 727 | 0,07% |
mjuzik.tv [Rebel.tv] | 1 341 | 0,06% | 1 625 | 0,07% |
TV.DISCO | 2 235 | 0,09% | 1 563 | 0,06% |
Vox Music TV | - | - | 1 466 | 0,06% |
Muzo.tv | - | - | 860 | 0,03% |
Dołącz do dyskusji: Ranking kanałów muzycznych: 4fun.tv traci widzów, Muzo.tv na samym końcu