Ravensburger inwestuje 18 mln złotych w polską platformę Gamefound
Ravensburger, jeden z największych na świecie producentów puzzli i zabawek zainwestował ponad 18 milionów złotych we wrocławski startup prowadzący platformę crowfundingową wspierającą tworzenie gier planszowych. Pieniądz mają pomóc w rozwoju firmy.
Gamefound to platforma crowdfundingowa założona przez polskie studio Awaken Realms, producenta gier planszowych, takich jak Nemesis, Tainted Grail czy ISS Vanguard.
W 2021, pierwszym roku działalności crowdfundingowej, za pośrednictwem serwisu zostały ufundowane gry o wartości ponad 22 mln dol.
18 mln inwestycji
Teraz poinformowano, że Ravensburger, jeden z największych na świecie producentów puzzli i zabawek, dołącza do Gamefounda jako partner i inwestor strategiczny, by wspomóc ambicje polskiej firmy w zrewolucjonizowaniu rynku gier planszowych. Pozyskane fundusze w wysokości ponad 18 mln zł mają posłużyć przede wszystkim do rozbudowania i wzmocnienia zespołu.
– Crowdfunding to znakomite narzędzie wspierające tworzenie gier planszowych, a współpraca z uznanym liderem branżowym, jakim jest Ravensburger, pozwoli nam stworzyć najlepsze środowisko dla wspierających i twórców – zaznacza w komunikacie Marcin Świerkot, prezes Gamefounda i Awaken Realms. – Ta inwestycja pozwoli zespołowi Gamefounda na szybki wzrost, zatrudnianie nowych specjalistów i wprowadzenie wielu funkcji, które wzniosą platformę na kolejny poziom. Jesteśmy szczęśliwi, że przy udziale społeczności graczy możemy kształtować przyszłość crowdfundingu i dostarczać na rynek doskonałe, złożone gry, które nie miałyby szansy w klasycznym modelu dystrybucji.
Czytaj także: Level2 Ventures zainwestował w platformę Salesbook
– Ravensburger ocenia ponad tysiąc pomysłów na gry na rok. Jesteśmy w stanie opublikować tylko małą ich część, ale wiemy, że setki innych mają w sobie pomysły, które fani by pokochali - wyjaśnia z kolei Filip Francke, global head of games z Ravensburger. – Gamefound ułatwia tworzenie wymarzonych gier i jesteśmy podekscytowani tym, że będziemy wspierać platformę w dostarczaniu jeszcze lepszych projektów do fanów gier na całym świecie.
Gamefound zaznacza, że to nie tylko platforma do zbierania pieniędzy. Oferuje także narzędzia, które pomagają twórcom zarządzać swoimi kampaniami i dostarczać gry wspierającym. Już w trakcie zamkniętej bety serwis gościł wiele spektakularnych kampanii, między innymi ISS Vanguard (zebrane niemal 5 mln dol.), Too Many Bones: Unbreakable (3,4 mln dol.) czy Robinson Crusoe Collector’s Edition (ponad 2,6 mln). Wiele kolejnych, jak chociażby The Elder Scrolls, zostało zapowiedzianych na 2022 r.
Segment gier planszowych to szybko rosnąca gałąź rozrywki. W ostatnich latach jej liderzy, tacy jak Ravensburger, doświadczali rokrocznie kilkudziesięcioprocentowych wzrostów. W 2020 r. kategoria powiększyła swoją wartość w samych Stanach Zjednoczonych o ponad 50 proc.
Czytaj także: Bracia Sekielscy zainwestowali w startup obsługujący e-sklepy. "Dziennikarstwo jest i będzie dla nas najważniejsze"
Dołącz do dyskusji: Ravensburger inwestuje 18 mln złotych w polską platformę Gamefound