SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski startup CampusAI pozyskał 40 mln zł. Celuje w 200 tys. klientów

W ramach rundy pre-seed CampusAI, tworzący platformę do nauki i współpracy ze sztuczną inteligencją, pozyskał 40 mln zł. W firmę inwestuje Maciej Zientara, twórca Supernova Group. CampusAI planuje wejść na minimum 10 nowych rynków i pozyskać 200 tys. klientów.

Twórcy CampusAI, fot. materiały prasoweTwórcy CampusAI, fot. materiały prasowe

CampusAI tworzy wirtualną platformę, w której użytkownicy mogą korzystać w formie wizualnej z kursów, narzędzia AI i społeczności. Początkującym oferuje interaktywne kursy stworzone w technologii awatarów, uczące praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych  to również marketplace, w ramach którego mogą oferować swoje kompetencje.

- Żeby transformacja cyfrowa była skuteczna, musi być oparta na wzmacnianiu najważniejszego potencjału każdej organizacji - człowieka. I tu z pomocą przychodzi AI. Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie podnieść proaktywność, kreatywność i sprawczość każdej osoby co przekłada się na wzrost potencjału organizacji. Dlatego tak ważne jest, by organizacje tworzyły przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i umiejętności współpracy z AI - opisuje Aureliusz Górski, założyciel i szef CampusAI.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Kursantki i kursanci mogą uczestniczyć w wielu projektach, które dzieją się na wirtualnym kampusie. W wyniku współpracy społeczności powstał już “hAI Magazine” i na podobnej zasadzie powstanie niedługo więcej projektów m.in. AI Radio i AI Art Gallery. Ich celem jest tworzenie klastrów technologicznych.

W ub.r. CampusAI podpisał z Akademią Leona Koźmińskiego deklarację o współpracy. Cyfrowy bliźniak budynku uczelni znajduje się już w uniwersum wirtualnej dzielnicy, w najbliższym czasie obie organizacje planują uruchomienie pierwszych wspólnych inicjatyw.

W radzie naukowej CampusAI zasiadają związani z Akademią Leona Koźmińskiego prof. Aleksandra Przegalińska i prof. Dariusz Jemielniak. - Wspieram naukowo Campus AI, ponieważ zgadzamy się na poziomie wartości. Po pierwsze, sztuczna inteligencja jest dla ludzi, a to znaczy, że jest ich narzędziem (a nie odwrotnie), a po drugie: sztuczna inteligencja jest dla wszystkich, a to oznacza, że powinna być przystępna i zdemokratyzowana - komentuje prof. Przegalińska.

W ramach zakończonej właśnie rundy pre-seed w CampusAI inwestuje Maciej Zientara - założyciel Supernova Group, a także partner w JR Holding. - Projekt okazał się sukcesem i popchnęło nas to od razu do myślenia o ekspansji zagranicznej. Zdecydowaliśmy poszukać od razu inwestora, który podzieliłby naszą wizję. Maciej Zientara otworzył nam dostęp do swojego wieloletniego know-how w budowaniu wartości na międzynarodowych rynkach. Spełnieniem marzeń każdego startupowca jest pozyskanie zaangażowanego inwestora, który mógłby wnieść coś więcej niż tylko pieniądze - mówi Aureliusz Górski.

CZYTAJ TEŻ: Apple wchodzi we współpracę z OpenAI przy sztucznej inteligencji

- Cieszę się, że mam szansę stać się częścią globalnego przedsięwzięcia mającego wymiar nie tylko biznesowy, ale społeczny. CampusAI wypracował unikalną i łatwo skalowalną koncepcję edukacji w obszarze sztucznej inteligencji, pozwalającą w krótkim czasie wprowadzić w świat AI setki tysięcy użytkowników, będąc odpowiedzią na wyzwania rewolucji cyfrowej - wylicza Maciej Zientara.

CampusAI wychodzi za granicę

Jak na razie wsparcia technologicznego CampusAI udzieliła grupa DGX, której szef Szymon Piekarz dołączył do projektu jako współzałożyciel i dyrektor technologiczny. Obecnie firma rozwija samodzielnie technologię w obszarze sztucznej inteligencji.

CampusAI planuje udostępnienie wielopoziomowej platformy generatywnej i zwiększenie sprzedaży programów rozwoju dla klientów B2B. W ciągu najbliższych trzech miesięcy chce wejść także na kolejne rynki. W tym roku plan obejmuje ekspansję na do 10 krajów.

- W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach. Zakładamy, że w kilkanaście miesięcy pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników - opisuje Szymon Piekarz. - Poza aspektem czysto edukacyjnym, dążymy do tego aby budować rewolucyjne technologie w obszarze AI, które pomogą naszym użytkownikom rozwinąć skrzydła i być gotowym na zmiany następujące w szczególności na rynku pracy - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Polski startup CampusAI pozyskał 40 mln zł. Celuje w 200 tys. klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl