SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Red Bull w stajence obraża uczucia religijne - zobacz reklamę

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała trzy skargi na najnowszą reklamę napoju Red Bull, która zdaniem skarżących "obraża ich uczucia religijne". Po konsultacji z Radą Reklamy, która również otrzymała podobne głosy, przewodniczący KRRiT podejmie decyzję, czy zabronić emisji spotu.

W kontrowersyjnej reklamie, która jest emitowana od poniedziałku w Polsacie, TVN i MTV, do stajenki, w której są marka Boska, św. Józef i Dzieciątko, przychodzi nie trzech, ale czterech królów. Ostatni z nich przynosi świętej rodzinie w darze... reklamowany napój.

Skargami, które napłynęły do KRRiT zajął się już wydział skarg i wniosków. Wszystkie materiały trafiły w środę na biurko Witolda Kołodziejskiego, przewodniczącego Rady. W myśl ustawy o RTV to właśnie przewodniczący może nakazać wycofanie reklamy jeśli uzna, że spot "rani przekonania religijne". Emisji takich reklam zakazuje art. 16b wspomnianej ustawy.




Na razie jednak żadna decyzja nie zapadła, ponieważ KRRiT czeka na opinię na temat spotu, którą wyda komisja etyki przy Radzie Reklamy. - Współpracujemy z nimi, ponieważ latem tego roku badali oni analogiczną sprawą. Wtedy związek Buddystów protestował przeciw reklamie Red Bulla wykorzystującej wizerunek Lamy - mówi nam Anna Szydłowska-Żurawska, dyrektor departamentu prezydialnego KRRiT.

W tamtym spocie pojawiała się rysunkowa postać Lamy, który na prośbę wędrowców o nauczenie ich latania wręczała im napój Red Bull Energy Drink, mówiąc, że to on "dodaje skrzydeł".

Zdaniem skarżących, reklama sugerowała, że celem Buddyzmu jest Red Bull, co miało dyskryminować ich przekonania religijne. Zespół Orzekający Rady Reklamy odrzucił jednak tę skargę, argumentując, że reklama nie odnosi się do konkretnej religii, mieszając symbolikę nawiązującą do religii Wschodu, w żartobliwym spocie.

Dołącz do dyskusji: Red Bull w stajence obraża uczucia religijne - zobacz reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl