SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół (TOP 10)

We wrześniu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam ok. 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych kanałów spadki przychodów reklamowych zanotowały TVP 1 i TVP 2, za to wzrosty - Polsat i TVN.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były we wrześniu niższe o 3,1 proc. niż rok wcześniej - licząc bez autopromocji, a o 2,9 proc. - uwzględniając autopromocję. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 25,1 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)

Wśród czołowych kanałów największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 31,9 proc. Polsat zarobił z reklam 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej, Discovery Channel - 5,5 proc., a TVN - 4,5 proc. Minimalny wzrost tych wpływów - 1,1 proc. - zanotował też TVN 24.

>>> Magazyny więcej z reklam: „Show” dwa razy, „Wprost” o połowę

Z drugiej strony Viva Polska zarobiła z reklam o 31,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a AXN - 30,1 proc. Wpływy reklamowe TVP 1 były mniejsze o 18,1 proc., a TVP 2 - o 15,4 proc.

>>> „Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam

Kolejny miesiąc z rzędu bardzo duże spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały 4FunTv i TV Puls. Ta pierwsza stacja zarobiła tylko 19,6 proc. tego co przed rokiem, a ta druga - 30,8 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 IX.2011IX.2010
Polsat326 474 243 zł298 396 849 zł
TVN294 457 577 zł281 830 196 zł
TVP 1194 193 225 zł237 109 188 zł
TVP 2144 323 153 zł152 488 940 zł
Viva Polska43 808 615 zł63 676 570 zł
TV 429 105 162 zł22 065 835 zł
Discovery Channel27 639 380 zł26 195 620 zł
AXN26 649 699 zł38 107 637 zł
TVN 2426 229 748 zł25 932 239 zł
Disney Channel22 598 923 zł -
monitorowane stacje razem1 382 668 364 zł1 427 012 787 zł
 
monitorowane tytuły stacje - z autopromocją1 398 665 677 zł1 439 795 924 zł
monitorowane tytuły stacje - autopromocja15 997 313 zł12 783 137 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl