SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyższe koszty zjadły 99 proc. zysku śląskiej telewizji

W 2023 roku śląska stacja telewizyjna TVS co prawda zwiększyła przychody o ponad 6 proc., ale przy trzykrotnie wyższym wzroście kosztów operacyjnych jej zysk netto skurczył się o 99,5 proc.

Spółka TVS wypracowała w 2023 roku 13,76 mln zł przychodów, o 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej (12,94 mln zł). Nadawana przez nią stacja telewizyjna osiągnęła 0,29 proc. udziału w rynku oglądalności w grupie wiekowej +4 (dane Nielsen Audience Measurement), przy zasięgu technicznym wynoszącym 73,5 proc. na koniec ub.r.

TVS jest dostępna w ponad 300 sieciach kablowych, w Polsat Box i Platformie Canal+, w telewizji naziemnej na terenie aglomeracji śląskiej, a także za granicą (m.in. w całej Europie), przede wszystkim dzięki emisji satelitarnej). Brokerem kanału jest biuro reklamy Telewizji Polskiej.

W sprawozdaniu stacja wylicza, że przy produkcji programów współpracuje z władzami i instytucjami samorządowymi, m.in. Urzędem Marszałkowskim, urzędami miast i Muzeum Śląskim. W ub.r. na jej antenie zadebiutowały program „Mosz grajka - zostań gwiazdą” oraz nowa seria magazynu reporterskiego „Jest Temat”.

TVS zarabia nie tylko na reklamach telewizyjnych. Należą też do niej serwis internetowy TVS.pl, centrum szkoleniowe, agencja koncertowa i wydawnictwo. W ub.r. firma zorganizowała m.in. koncerty Namysłowie, Pszczynie, Chrzanowie, Oleśnie, Koninie, Nysie oraz Kędzierzynie-Koźlu, a także „Letnie muzykowanie” w Wodzisławiu Śląskim. W sprawozdaniu nie podała, ile wyniosły jej przychody ze sprzedaży czasu reklamowego, a ile z innych źródeł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna TVS kosztowała w 2023 roku 13,99 mln zł, o 18,5 proc. więcej niż przed rokiem. To przede wszystkim skutek wzrostu wydatków na usługi obce z 4,02 do 4,6 mln zł, na wynagrodzenia z 4,98 do 5,95 mln zł oraz na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze z 774,6 do 918,8 tys. zł. Na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 50 osób na etatach.

Koszty zużycia materiałów i energii poszły w górę z 390 do 524 tys. zł, amortyzacji - ze 128,9 do 261,2 tys. zł, a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 636,9 do 747,2 tys. zł.

Rentowność sprzedażowa brutto TVS poszła w dół z 1,14 mln zł zysku do 227,5 tys. zł straty. Natomiast przy wzroście pozostałych wpływów sprzedażowych ze 128,6 do 356,2 tys. zł i kosztów finansowych z 66,8 do 132,7 tys. zł zysk operacyjny skurczy się z 1,24 mln do 122,3 tys. zł, a zysk netto - z 954,7 do 5,5 tys. zł, chociaż firma nie zapłaciła w ub.r. ani złotówki podatku dochodowego, podczas gdy rok wcześniej oddała w tej formie fiskusowi 230,9 tys. zł.

51 proc. udziałów firmy ma jej prezes Arkadiusz Hołda, a 49 proc. - członkini zarządu Beata Hołda.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Wyższe koszty zjadły 99 proc. zysku śląskiej telewizji

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja_2024
Zadziwiające jest to, że nie chcą poszerzenia zasięgu. Bawili się w lokalne muxy a w ogólnopolskim konkursie nie biorą udziału. Z tych kanałów 3-go sortu to jest jednak najlepszy kanał.
odpowiedź
User
czytelnik
Dobra księgowość!
odpowiedź
User
TV
Nadawca niepotrzebnie próbował w przeszłości zrobić z TVS kanał ogólny (teraz powracają do korzeni), zatracając przy tym trochę swoją śląskość. Na satelicie do oglądania nie zachęca też jakość SD czy też złe nawyki jak sztuczne rozciąganie niektórych pozycji do 16:9.
Jednocześnie zrobili wolne miejsce dla Szlagiery TV.
odpowiedź