Reklama tv: najwięcej zarobił Polsat, TVN w dół o 31 proc., w górę TVP i kanały tematyczne
Przez dziesięć miesięcy br. Polsat zarobił cennikowo najwięcej z reklam spośród wszystkich stacji telewizyjnych. I choć jego przychody reklamowe były niższe niż rok temu, wyprzedził ubiegłorocznego lidera - TVN.
Według danych Nielsen Audience Measurement, Polsat w okresie od stycznia do października br. cennikowo zarobił na reklamach 2,566 mld zł. Było to 3,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.
Mimo tego spadku, Polsatowi udało się awansować na pozycję lidera, którą jeszcze w ub.r. zajmował TVN. W tym roku wpływy reklamowe TVN zmalały aż o 31,3 proc., do 2,103 mld zł.
W omawianym okresie wzrosły przychody reklamowe dwóch głównych kanałów Telewizji Polskiej.
TVP1 zarobiła 1,549 mld zł, o 0,8 proc. więcej niż rok wcześniej, a TVP2 - 1,288 mld zł, o 3,6 proc. więcej.
Wszystkie kanały tematyczne z pierwszej dziesiątki rankingu miały w br. cennikowe wpływy reklamowe wyższe niż przed rokiem. Najwięcej spośród nich zarobił TVN24 - 398,6 mln zł (wzrost o 14,5 proc.). Wpływy reklamowe AXN wyniosły 372,9 mln zł (22,7 proc. w górę), Discovery - 348,1 mln zł (wzrost o 2,7 proc.).
TVN7 zanotował przychody reklamowe wynoszące 311,5 mln zł (więcej o 19,3 proc. niż rok wcześniej), Disney Channel - 308,4 mln zł (więcej o 15,2 proc.), a TV4 - 303,9 mln zł (więcej o 6,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Reklama tv: najwięcej zarobił Polsat, TVN w dół o 31 proc., w górę TVP i kanały tematyczne