Reklamodawcy coraz częściej stawiają na oryginalne cyfrowe programy wideo
Dwie trzecie marketerów twierdzi, że w ciągu najbliższych pięciu lat oryginalne cyfrowe programy wideo staną się tak samo ważne jak telewizja - wynika z badania Advertiser Perceptions.
Cyfrowe treści wideo zyskują na popularności kosztem tradycyjnej telewizji. Badanie UBS wykazało, że w I kwartale 2015 r. oglądalność cyfrowych treści wideo wzrosła o 32 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, podczas gdy w przypadku tradycyjnej telewizji zaobserwowano 4-proc. spadek.
Ta tendencja przyczynia się do zmiany w podejściu reklamodawców. Z badania Advertiser Perceptions dla Interactive Advertising Bureau (IAB) wynika, że 67 proc. agencji i marketerów z USA przesuwa swoje budżety reklamowe z telewizji do wideo w przestrzeni cyfrowej. Respondenci są szczególnie zainteresowani oryginalnymi cyfrowymi programami wideo (ODV), które ich zdaniem w ciągu najbliższych 3-5 lat staną się tak samo ważne jak telewizja.
Jednak aby tak się stało, zdaniem badanych musi zostać spełnionych kilka warunków. Przede wszystkim dostawcy ODV muszą dostarczyć badania potwierdzające skuteczność tego typu treści w generowaniu przychodu i świadomości marki. Wskazano również na konieczność stworzenia podobnych jak w telewizji narzędzi do kupowania przestrzeni reklamowej oraz większą spójność reklamowych formatów.
Z kolei główne przeszkody na drodze do kierowania większych nakładów na reklamę ODV to według badanych brak możliwości porównania rentowności z innymi rodzajami mediów, zbadania oglądalności oraz efektywności kampanii, a także koszty i jakość treści.
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy coraz częściej stawiają na oryginalne cyfrowe programy wideo