Rekordowe wzrosty Lewandowskiego i SA Wardęga (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)
W ub.r. facebookowy fanpage Roberta Lewandowskiego zyskał aż 2,3 mln użytkowników, a youtube’owy kanał SA Wardęga - ponad 400 tys. subskrybentów. Zestawienia i analizy najpopularniejszych polskich firm, marek i osób na Facebooku, Twitterze i YouTube - w raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl.
Na początku ub.r. Robert Lewandowski miał na Facebooku zaledwie 230 tys. fanów, natomiast na koniec roku - aż 2,54 mln. Fanpage piłkarza skokowo zaczął zyskiwać na popularności w kwietniu i maju, kiedy Lewandowski strzelił cztery bramki Realowi Madryt i zaczęła się globalna kampania reklamowa Nike z jego udziałem (więcej na ten temat). Zawodnik zdobył nowych fanów z całego świata - obecnie na jego profilu tylko 566 tys. użytkowników (22,3 proc. wszystkich) jest z Polski (zobacz szczegóły). Po ponad dwa miliony użytkowników mają trzy polskie fanpage’e: oprócz Roberta Lewandowskiego - Serce i Rozum oraz Play.
Z kolei na YouTube wydarzeniem końcówki ub.r. było przekroczenie poziomu 1 mln subskrypcji przez kanał SA Wardega z zabawnymi filmikami (przeczytaj o tym więcej). W całym ub.r. zyskał on ponad 400 tys. nowych obserwujących, a jego filmiki zanotowały ogółem już ponad 100 mln obejrzeń.
Przy czym pod tym drugim względem Wardęga nie łapie się jeszcze do czołowej dziesiątki, w której przeważają kanały wytwórni i wykonawców muzycznych oraz stacji telewizyjnych zawierające zdecydowanie więcej materiałów. Zdecydowanym liderem jest kanał wytwórni Prosto, której 935 filmików zanotowało w sumie 435,4 mln odtworzeni. Jedynymi vlogerami w TOP10 są Niekryty Krytyk (147 filmików, 144,4 mln wyświetleń) i Remigiusz Maciaszek (aż 2,2 tys. wideo i 128,4 mln odtworzeni).
Na Twitterze bez zmian zdecydowanie najpopularniejsze z polskich profili są konta Wojciecha Szczęsnego i Joanny Krupy (mające, odpowiednio, 65,2 i 56,2 tys. followersów), które wyprzedzają profile MTV Polska (39,9 tys. obserwujących) i TVN24 (33,7 tys.). Z kolei najwięcej wpisów - 112,4 tys. - pojawiło się do tej pory na profilu Onet.pl Wiadomości agregującym linki do newsów z tego portalu, przy czym od lipca konto nie jest już aktywne.
Raport NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl zawiera analizy fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.
O trendach na Facebooku piszą w raporcie Sebastian Umiński z Saatchi & Saatchi, Miłosz Belter z Catvertiser.com i Grzegorz Berezowski z NapoleonCat.com, o YouTube - Barbara Sołtysińska z LifeTube i Jacek Gadzinowski, a o Twitterze - Norbert Kilen z ThinkKong i Daniel Przygoda z K2 Social. Ponadto komentują Monika Czaplicka (autorka książki „Zarządzanie kryzysem w social media”), Filip Cieślak z Wirtualnej Polski i Mikołaj Nowak z „Faktów” TVN.
Dołącz do dyskusji: Rekordowe wzrosty Lewandowskiego i SA Wardęga (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)