Rekordowy poziom wydatków na mobilne aplikacje
Pandemia koronowariusa ma istotny wpływ na rynek aplikacji mobilnych. W czasach lockdownu i konieczności zachowania społecznego dystansu, użytkownicy przeznaczają na nie coraz więcej pieniędzy i spędzają na korzystaniu z nich coraz więcej czasu - wynika z raportu firmy App Annie.
Łączna liczba godzin przeznaczonych przez użytkowników urządzeń z systemem Android na korzystanie z aplikacji mobilnych sięgnęła ponad 180 mld w każdym z trzech miesięcy III kwartału 2020 r., co rok do roku oznacza 25-proc. wzrost.
Użytkownicy urządzeń mobilnych pobierali w ostatnim kwartale aplikacje aż 33 mld razy. Liczba pobrań w sklepie Google Play wzrosła rok do roku o 10 proc., do 25 mld, a w Apple App Store - o 20 proc., do niemal 9 mld. W markecie Google za 55 proc. pobrań odpowiadały aplikacje nie będące grami, podczas gdy w sklepie Apple odsetek ten sięgnął 70 proc.
Na zakupy w aplikacjach użytkownicy urządzeń mobilnych przeznaczyli w III kwartale br. rekordowe 28 mld dolarów - o 20 proc. więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie.
W Apple App Store wydatki wzrosły o 20 proc., do 18 mld dolarów, a w Google Play - o 35 proc., do ponad 10 mld dolarów. Aplikacje nie będące grami odpowiadały za 35 proc. (App Store) i 20 proc. (Google Play) tych wydatków.
Największą liczbę instalacji w III kwartale zanotował TikTok. Pod względem wydatków użytkowników na czele znalazł się Tinder, a największą liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie miał Facebook.
W okresie pandemii zyskują także mobilne gry. W III kwartale, podobnie jak we wcześniejszych trzech miesiącach, średnia tygodniowa liczba ich pobrań przekroczyła 1 mld, notując 15-proc. wzrost w ujęciu rocznym.
Ponadto w III kwartale br. zanotowano rekordowy poziom wydatków na mobilne gry - ponad 20 mld dolarów. Z kolei liczba pobrań gier na urządzenia mobilne sięgnęła 14 mld, w tym ok. 11 mld w Google Play (+20 proc. r/r) i 2,6 mld w Apple App Store. W markecie Google gry miały zdecydowanie większy udział w całkowitej liczbie pobrań aplikacji (45 proc.) niż w sklepie Apple (30 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rekordowy poziom wydatków na mobilne aplikacje