Równość płci w nowej wizerunkowej kampanii Procter&Gamble (wideo)
Koncern Procter&Gamble, właściciel takich marek jak Ariel, Vizir, Hed&Shoulders rozpoczął nową wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „#WeSeeEqual”. Angażuje się nią w walkę o równość płci.
Wizerunkowa kampania Procter&Gamble pod hasłem „#WeSeeEqual” rusza z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. I to właśnie było pretekstem dla marketera, by zwrócić w niej uwagę na problem równości płci.
Marketer do pracy przy niej zatrudnił niewielką agencję - butik kreatywny Badger&Winter, który przygotował głośną kampanię „#womennotobjects”, zwracającą uwagę na uprzedmiotowienie kobiet i będącą jednocześnie sprzeciwem wobec seksizmu w reklamach.
Kampania „#WeSeeEqual” obecnie prowadzona jest w internecie m.in. na YouTube, Facebooku, Instagramie, niewykluczone jednak że trafi również do telewizji.
Pierwszy film jest mixem fragmentów wcześniejszych reklam P&G, ale nie pokazuje żadnych marek. Zamiast tego pokazano mężczyzn, kobiety, chłopców i dziewczęta w sytuacjach odnoszących się do różnych stereotypów płci i walczących z tymi stereoptypami (np. boksującą młodą dziewczynę, czy mężczyznę przewijającego niemowlę).
Każda scena kończy się krótkim hasłem, które pojawia się na ekranie, np. „Households don't care who head them”, „Butts don't care who kick them”, „Hugs don't care who give them”, „Problems don't care who solves them”.
Zdaliśmy sobie sprawę, że skoro jesteśmy liderem w wielu segmentach rynku, możemy wykorzystać nasz głos by wyrazić nasz punkt widzenia na temat równości płci. Świat powinien być wolny od uprzedzeń dotyczących płci. Powinniśmy mieć równą reprezentację kobiet i mężczyzn - powiedział Mark Pirtchard, chief brand officer w P&G.
Walka z uprzedzeniami dotyczącymi płci jest tym, czym poszczególne marki P&G zajmują się w swojej komunikacji już od dawna (np. Pantene, Always, Ariel), ale teraz firma chce zająć się tym tematem korporacyjnie, jako P&G.
Dołącz do dyskusji: Równość płci w nowej wizerunkowej kampanii Procter&Gamble (wideo)