Rynek reklamy telewizyjnej w marcu wzrósł o 4 proc. Na czele Polsat i Aflofarm
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,75 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,09 mln spotów reklamowych, o 8,28 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,85 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 17,65 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,74 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 377,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,67 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,21 proc. do 321,36 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (171,94 mln zł; wzrost o 16,87 proc.), a czwarta była TVP1 (141,36 mln zł; - 2,04 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 67,10 mln zł i wzrostem o 16,95 proc.
Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 106,73 mln zł - w marcu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 49,23 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (93,76 mln zł; do góry o 33,30 proc.) i Grupa Polsat (80,50 mln zł; + 3,65 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w marcu wzrósł o 4 proc. Na czele Polsat i Aflofarm