Rynek reklamy telewizyjnej w styczniu wzrósł o 2 proc. Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 1,60 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,03 mln spotów reklamowych, o 0,85 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,46 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,28 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,83 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 1,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat liderem
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 233,62 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 5,43 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był Polsat, którego wpływy zwiększyły się o 10,27 proc. do 160,29 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (106,16 mln zł; - 7,60 proc.), a czwarta była TVP1 (101,33 mln zł; - 5,22 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 50,81 mln zł i wzrostem o 31,80 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 250,77 mln zł - w styczniu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 18,69 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (63,87 mln zł; w dół o 1,22 proc.) i Natur Produkt Pharma (54,45 mln zł; + 8,45 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w styczniu wzrósł o 2 proc. Polsat i Aflofarm liderami