Rynek reklamy telewizyjnej we wrześniu wzrósł o 4 proc., Polsat i Aflofarm liderami (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,56 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,11 mln spotów reklamowych, o 5,26 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 18,86 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,55 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,02 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 460,01 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,81 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,72 proc. do 418,40 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (161,45 mln zł; wzrost o 8,42 proc.), a czwarta była TVP1 (145,24 mln zł; + 1,58 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazło się TVN24 z wpływami na poziomie 74,57 mln zł i wzrostem o 53,55 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 133,35 mln zł - we wrześniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 40,09 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (99,33 mln zł; do góry o 21,78 proc.) i Lidl Polska (68,65 mln zł; - 0,77 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej we wrześniu wzrósł o 4 proc., Polsat i Aflofarm liderami (raport)