Polsat liderem oglądalności, TVN24 na czele stacji tematycznych (top 150 stacji)
W lipcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2017 roku zmniejszył się o 2,06 proc. i wyniósł 9,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 18,15 proc. do 9,71 proc. Na ostatnią lokatę podium spadł TVN (8,52 proc. udziału; w dół o 3,74 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (6,74 proc. udziału; + 10,85 proc.).
Piąty TVN24, którego udział wyniósł 4,44 proc., po spadku o 17,60 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 11. lokacie znalazła stacja TVP Sport - lider oglądalności kanałów sportowych. Jego udział uplasował się na poziomie 2,12 proc. (wzrost o 364,47 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych były TVP Seriale (w dół o 14,63 proc. do 1,51 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 27,22 proc. do 1,42 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 21,95 proc. do 0,90 proc.), muzycznych - Polo TV (- 15,66 proc. do 0,78 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 8,82 proc. do 0,68 proc.).
Od 35. do 50. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,43 proc. udziału w lipcu br., Zoom TV - 0,36 proc., Nowa TV - 0,35 proc. oraz Metro - 0,33 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały wzrosty względem lipca 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 124,08 proc., 22,34 proc., 23,21 proc. i 15,73 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lipcu br. też był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 10,77 proc., po spadku o 6,20 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 3,57 proc. do 10,70 proc.
Trzecia była TVP1 (7,64 proc udziału; do góry o 53,26 proc.), która wyprzedziła TVP2 (5,73 proc., wzrost o 9,50 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 21,67 proc. do 2,53 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów sportowych zajął TVP Sport (+ 547,35 proc. do 2,20 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 13,21 proc. do 1,70 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 49,20 proc. do 1,48 proc.), muzycznych - Polo TV (- 28,95 proc. do 1,11 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 10,82 proc. do 1,03 proc.), a dokumentalnych - Fokus TV (+ 10,65 proc. do 0,87 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności, TVN24 na czele stacji tematycznych (top 150 stacji)