Segment dwutygodników telewizyjnych sprzedaje 862 tys. egz. „Ekran TV” z największym spadkiem
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 339 385 egz. Była ona o 4,40 proc. mniejsza, niż w analogicznym okresie 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 200 878 egz., po spadku o 1,16 proc.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 150 113 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,57 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 125 936 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,89 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I kwartale 2016 roku na poziomie 45 298 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 16,44 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się w liczbie 861 610 egz., o 5,78 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 914 420 egz.).
I kwartał | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 495 928 | 339 385 | 339 385 | 527 042 | 354 990 | 354 990 | -4,40% |
TV14 | 300 296 | 200 878 | 200 878 | 304 964 | 203 237 | 203 237 | -1,16% |
Tele Max | 239 370 | 150 113 | 150 113 | 257 784 | 160 662 | 160 662 | -6,57% |
Super TV | 228 775 | 125 936 | 125 936 | 244 118 | 141 320 | 141 320 | -10,89% |
Ekran TV | 78 572 | 45 298 | 45 298 | 96 792 | 54 211 | 54 211 | -16,44% |
W marcu 2016 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem marca 2015 roku zmniejszył się o 1,28 proc. do poziomu 357 276 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „TV14” (207 576 egz.; w dół o 1,96 proc.), a trzecie - „Tele Max” (152 009 egz., - 5,04 proc.).
Również i w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,72 proc. do 45 120 egz.
Wirtualnemedia.pl | marzec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 512 454 | 357 276 | 357 276 | 526 557 | 361 898 | 361 898 | -1,28% |
TV14 | 308 442 | 207 576 | 207 576 | 324 950 | 211 722 | 211 722 | -1,96% |
Tele Max | 244 933 | 152 009 | 152 009 | 256 615 | 160 076 | 160 076 | -5,04% |
Super TV | 225 959 | 126 193 | 126 193 | 249 948 | 139 266 | 139 266 | -9,39% |
Ekran TV | 77 487 | 45 120 | 45 120 | 95 530 | 54 177 | 54 177 | -16,72% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment dwutygodników telewizyjnych sprzedaje 862 tys. egz. „Ekran TV” z największym spadkiem