Serwisy społecznościowe i komórki obniżają skuteczność poczty e-mail
Korzystanie z serwisów społecznościowych, wiadomości tekstowych i telefonów komórkowych obniża skuteczność e-mailowego marketingu. Szczególnie jest to widoczne w przypadku konsumentów twierdzących, że wiadomości promocyjne mają wpływ na dokonywane przez nich zakupy.
Z najnowszego raportu firmy JupiterResearch wynika, że ponad 1/5 (22 procent) użytkowników poczty e-mail twierdzi, iż zamiast niej korzysta z serwisów społecznościowych - informuje serwis Marketing Charts.
Jeszcze większa część użytkowników poczty e-mail przyznała, że zamiast niej korzysta z komunikatorów internetowych, wiadomości tekstowych oraz telefonów komórkowych.
W ubiegłym roku 51 procent respondentów korzystających z poczty elektronicznej twierdziło, że wiadomości e-mailowe miały wpływ przynajmniej na jeden dokonany przez nich zakup przez internet, a 47 procent twierdziło to samo odnośnie zakupu dokonanego drogą tradycyjną. Tymczasem teraz oba te wskaźniki spadły odpowiednio do 44 i 41 procent.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe i komórki obniżają skuteczność poczty e-mail