Serwisy społecznościowe obniżają wydajność w pracy
Indyjskie firmy tracą wydajność na skutek spędzania przez pracowników zbyt dużej ilości czasu na stronach serwisów społecznościowych.
Z badania przeprowadzonego przez organizację Associated Chambers of Commerce and Industry of India (ASSOCHAM) wynika, że pracownicy biurowi przeznaczają średnio godzinę dziennie na korzystanie z serwisów typu Facebook, Orkut czy MySpace, co w rezultacie przekłada się na 12,5 proc. straty wydajności firm.
W badaniu udział wzięło 4 tysiące pracowników w wieku od 21 do 60 lat z różnych miast Indii, w tym Delhi, Bangalore, Madras, Ahmedabad, Surat, Bombaj, Pune, Czandigarh, Lucknow i Kanpur.
Zaobserwowano, że blisko połowa pracowników biurowych w trakcie pracy korzysta z serwisu Facebook. Co więcej, 4 na 10 badanych cały swój profil na Facebooku lub portalu Orkut stworzyło w biurze.
83 proc. respondentów stwierdziło także, że ich zdaniem nie ma nic złego w surfowaniu po internecie w czasie przeznaczonym na wykonywanie obowiązków w pracy.
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe obniżają wydajność w pracy