„Singielka” wygrywa tylko z TVP2. „Jest lokomotywą Playera”
Nowa telenowela „Singielka” po trzech tygodniach emisji gromadzi średnio milion widzów. TVN w czasie jej emisji wygrywa z TVP2, ale wypada słabiej od TVP1 i Polsatu. - To nie jest jeszcze poziom na który liczymy - przyznaje Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN, dodając, że produkcja jest hitem w sieci.
„Singielka” emitowana jest w TVN w dni powszednie o 17.25 od 5 października br. Po 16 odcinkach średnia oglądalność obyczajowego serialu wynosi milion widzów, co przekłada się na 9,55 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 12,61 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dotąd najwięcej widzów TVN wybrało trzeci odcinek produkcji - miał on 1,14 mln oglądających przy udziale wynoszącym 11,80 proc. Premierowy epizod serialu zgromadził zaś przed telewizorami 1,13 mln osób.
Topowe odcinki „Singielki”
| Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% |
07-10-2015 | 1 139 689 | 11,80% |
05-10-2015 | 1 128 712 | 12,41% |
20-10-2015 | 1 119 746 | 9,90% |
TVN w czasie emisji „Singielki” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Zdecydowanym liderem w tym paśmie jest TVP1, która emituje wtedy teleturniej „Jaka to melodia?”, co przekłada się na 24,45 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Poznaj swoje prawa”; 13 proc. udziału), a czwarta jest TVP2 („Moje 600 gramów szczęścia”; tylko 3,35 proc. udziału).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 to Polsat jest liderem, mając 14,41 proc udziału, druga jest TVP1, a trzecia lokata też należy do TVN.
Widownia telenoweli na tle konkurencji
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 2 559 305 | 24,45% | 13,53% |
Polsat | 1 361 428 | 13,00% | 14,41% |
TVN - Singielka | 999 615 | 9,55% | 12,61% |
TVP2 | 350 603 | 3,35% | 3,67% |
- Wyniki „Singielki” w ramówce TVN oczywiście nie są jeszcze na poziomie na jaki liczymy. Musimy jednak pamiętać, że jest to serial adresowany do nieco innej widowni niż ta, którą gromadzą w popołudniowych pasmach nasze programy z gatunku scripted docu. Nie możemy liczyć na naturalny przepływ widzów. Byliśmy przygotowani na to, że początkowo będziemy mieć gorsze wyniki niż miała w tym samym paśmie „Ukryta prawda” - mówi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego Grupy TVN.
- Dziś coraz bardziej oceniamy wyniki poszczególnych programów nie tylko z punktu widzenia tradycyjnej telewizji, ale również oglądalności w sieci - dodaje Czaja. Z wyników „Singielki” w serwisie Player.pl stacja jest bardzo zadowolona. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, poszczególne odcinki serialu notują tam nawet ponad 400 tys. wyświetleń, a dotąd wszystkie epizody obejrzano ponad 7 mln razy. - „Singielka” jest naprawdę lokomotywą naszego serwisu VoD - mówi wiceszef programowy TVN.
Główną bohaterką serialu ”Singielka” jest Elka (w tej roli Paulina Chruściel), samotna trzydziestoparoletnia dziennikarka, która zmotywowana nadchodzącym ślubem siostry zamierza dokładnie w 274 dni znaleźć prawdziwą miłość. Zaczyna chodzić na randki, a perypetie związane z szukaniem miłości opisuje w felietonach pod pseudonimem „Singielka”. W nowej produkcji występują też m.in. Mariusz Janicki, Filip Bobek, Julia Kamińska, Izabela Kuna, Karolina Gorczyca, Dorota Pomykała czy Dominika Gwit.
Telenowela realizowana jest przez TVN na bazie argentyńskiego formatu „Ciega a Citas” (więcej na ten temat).
We wrześniu br. średni udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 11,34 proc.
Dołącz do dyskusji: „Singielka” wygrywa tylko z TVP2. „Jest lokomotywą Playera”
- Odmowa?! No jak odmowa?!
- No odmowa.
- Bank odmówił?
- Od-mo-wa.
- Nie zjem sałatki. Mogę zapłacić później?
- Nie.
Koniec sceny. Miało być śmiesznie i romantycznie.