Snapchat z rosnącymi przychodami i malejącą stratą, 191 mln użytkowników aplikacji
W I kwartale 2018 r. spółka Snap, właściciel Snapchata zanotowała wzrost przychodów o 54 proc., jednocześnie strata netto zmalała do kwoty ponad 385,7 mln dolarów. Liczba codziennych użytkowników aplikacji przekracza obecnie 191 mln.
W raportowanym okresie Snap zanotował przychody na poziomie 230,666 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 54 proc., jednak w porównaniu z poprzednim kwartałem przychody zmniejszyły się o 19 proc. Spółka wyjaśnia ten wynik m.in. zmianami interfejsu wprowadzonymi przez Snapchata, które spotkały się z krytyką użytkowników i branży.
Liczba użytkowników korzystających codziennie ze Snapchata wynosi obecnie 191 mln – więcej o 15 proc. niż rok wcześniej i o 2 proc. w porównaniu z IV kwartałem ub.r.
Średnie przychody z jednego użytkownika (ARPU) wzrosły rok do roku o 34 proc. do poziomu 1,21 dol., zmalały zaś od poprzedniego kwartału o 21 proc. Spółka w skali roku zmniejszyła stratę netto do kwoty 385,785 mln dol. – w I kwartale ub.r. strata przekraczała 2,2 mld dol.
W ostatnim okresie Snap stara się przyciągnąć więcej reklamodawców oferując im nowe rozwiązania, wśród nich przycisk „Kup” ułatwiający zakupy w aplikacji, rozpoczął też testy krótkich reklam pojawiających się przy treściach wideo bez opcji ich pominięcia. W kwietniu br. Snap wprowadził także na rynek nową wersję okularów Spectacles pomimo tego, że ich pierwsza odsłona nie spotkała się z dużym zainteresowaniem użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Snapchat z rosnącymi przychodami i malejącą stratą, 191 mln użytkowników aplikacji