Spada sprzedaż magazynów młodzieżowych. Najwięcej straciło „Bravo Girl”
W styczniu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 80 879 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 33,46 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce przypadło magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 42,78 proc. do poziomu 38 037 egz.
Ostatnią lokatę podium zajął, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 56,40 proc. do 28 248 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 50,08 proc. i wyniosła 22 258 egz.
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
139 974 |
80 879 |
80 879 |
185 964 |
121 551 |
121 551 |
Fun Club |
84 917 |
38 037 |
38 037 |
104 889 |
66 473 |
66 473 |
Bravo Girl |
64 960 |
28 248 |
28 248 |
99 957 |
64 790 |
64 790 |
Twist |
64 948 |
22 258 |
22 258 |
99 987 |
44 585 |
44 585 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł „Fun Club” - było to 15,49 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 12,29 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
139 974 |
80 879 |
80 879 |
143 235 |
73 671 |
73 671 |
Fun Club |
84 917 |
38 037 |
38 037 |
84 945 |
32 934 |
32 934 |
Bravo Girl |
64 960 |
28 248 |
28 248 |
69 981 |
30 055 |
30 055 |
Twist |
64 948 |
22 258 |
22 258 |
69 952 |
25 376 |
25 376 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż magazynów młodzieżowych. Najwięcej straciło „Bravo Girl”