Spada sprzedaż pism dla młodzieży. „Bravo” w dół o 40 proc.
W sierpniu 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który jednak pozostał liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 101 652 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,19 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,55 proc. do poziomu 76 496 egz.
Z pozycji czwartej na ostatnią lokatę podium awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik jednak zmalał w ciągu roku o 9,43 proc. do 67 423 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się o 26,61 proc. i wyniosła 53 558 egz.
ZKDP | sierpień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 169 973 | 101 562 | 101 562 | 219 923 | 169 795 | 169 795 |
Fun Club | 99 990 | 76 496 | 76 496 | 109 975 | 87 477 | 87 477 |
Bravo Girl | 89 906 | 67 423 | 67 423 | 104 953 | 74 441 | 74 441 |
Twist | 84 991 | 53 558 | 53 558 | 109 970 | 72 973 | 72 973 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku prawie wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Fun Club” - było to 25,14 proc. Spadek, wynoszący 6,78 proc., odnotował tutaj jedynie dwutygodnik „Bravo”
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 169 973 | 101 562 | 101 562 | 173 251 | 108 945 | 108 945 |
Fun Club | 99 990 | 76 496 | 76 496 | 99 964 | 61 130 | 61 130 |
Bravo Girl | 89 906 | 67 423 | 67 423 | 89 956 | 55 922 | 55 922 |
Twist | 84 991 | 53 558 | 53 558 | 84 861 | 47 370 | 47 370 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism dla młodzieży. „Bravo” w dół o 40 proc.