Spada sprzedaż prasy męskiej. „Logo” traci najwięcej
W październiku 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2014 roku wyniosła 52 169 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 6,59 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 18,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 666 egz.
Na podium uplasował się miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 13,35 proc. do 29 975 egz.
Zaś czwarte miejsce zajęło „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,13 proc. do 26 729 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. wyniosła 22 325 egz., po spadku o 10,11 proc.
Z kolei wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 7,72 proc. do poziomu 12 413 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 000 | 52 169 | 52 169 | 98 040 | 55 849 | 55 849 |
Playboy | 70 000 | 35 811 | 35 666 | 75 000 | 43 501 | 43 501 |
CKM | 60 000 | 29 975 | 29 975 | 70 000 | 34 593 | 34 593 |
Logo | 69 500 | 28 773 | 26 729 | 75 112 | 39 588 | 37 716 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 136 | 24 322 | 22 325 | 47 999 | 28 770 | 24 835 |
Sukces | 22 351 | 13 463 | 12 413 | 37 652 | 29 298 | 13 451 |
Także w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo” - było to 17,98 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 000 | 52 169 | 52 169 | 98 380 | 57 131 | 57 131 |
Playboy | 70 000 | 35 811 | 35 666 | 70 000 | 37 158 | 37 158 |
CKM | 60 000 | 29 975 | 29 975 | 60 000 | 34 529 | 34 529 |
Logo | 69 500 | 28 773 | 26 729 | 70 000 | 34 693 | 32 589 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 136 | 24 322 | 22 325 | 44 499 | 26 246 | 24 116 |
Sukces | 22 351 | 13 463 | 12 413 | 24 631 | 14 424 | 13 374 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż prasy męskiej. „Logo” traci najwięcej