„CD-Action” liderem sprzedaży w październiku, choć stracił najwięcej
W październiku ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach utrzymał się miesięcznik „CD-Action”, który jednak odnotował największy spadek w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2018 roku wyniosła 42 886 egz., czyli o 50,23 proc. mniej niż w październiku 2017 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 36 805 egz., po spadku o 6,47 proc.
Trzeci był „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), który zanotował spadek wynoszący 32,18 proc. do 23 254 egz.
W październiku 2018 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca dwa z trzech tytułów zanotowały spadki, a najwięcej stracił „PC Format” - było to o 18,05 proc.
Z kolei zyskał tylko „Komputer Świat” - było to 27,20 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w październiku, choć stracił najwięcej
Warto jeszcze dodać że niższa cena nie utrzymała się na stałe: podlega ciągłym zmianom, raz rośnie, a potem znów pikuje w granice 10-11 zł (ale już do 9,99 zł się nie zbliża).