Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła o 5,7 proc.
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła w marcu o 20,28% m/m, ale spadła o 5,66% w ujęciu rocznym do 29.346 sztuk (wobec spadku o 19,21% r/r w lutym), wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.
W okresie styczeń-marzec br. sprzedaż nowych aut wzrosła o 0,06% do 79.114 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.
Samar zaznacza, że sprzedaż przed rokiem była sztucznie zwiększona przez zakupy obcokrajowców ze względu na niemiecki program dopłat oraz rekordowo słabego złotego.
"Biorąc pod uwagę fakt, że w marcu 2009 różnica między raportowaną sprzedażą a rejestracjami wyniosła ponad 9 tys. aut, uzyskany w marcu tego roku rezultat sprzedaży można uznać za niezły" - czytamy w raporcie.
Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.
Poz. | Marka | Liczba sprzedanych aut | Zmiana w % | Udział w % |
1 | Skoda | 9230 | 2,34 | 11,67 |
2 | Toyota | 7010 | -10,88 | 8,86 |
3 | Fiat | 6733 | -28,26 | 8,51 |
4 | Volkswagen | 6118 | -15,44 | 7,73 |
5 | Opel | 5842 | -22,25 | 7,38 |
6 | Ford | 5585 | -6,92 | 7,06 |
7 | Renault | 4432 | -11,13 | 5,60 |
8 | Kia | 4045 | 3,85 | 5,11 |
9 | Peugeot | 3533 | -4,46 | 4,47 |
10 | Hyundai | 3148 | -7,22 | 3,98 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła o 5,7 proc.