SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła o 5,7 proc.

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła w marcu o 20,28% m/m, ale spadła o 5,66% w ujęciu rocznym do 29.346 sztuk (wobec spadku o 19,21% r/r w lutym), wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.

W okresie styczeń-marzec br. sprzedaż nowych aut wzrosła o 0,06% do 79.114 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.

Samar zaznacza, że sprzedaż przed rokiem była sztucznie zwiększona przez zakupy obcokrajowców ze względu na niemiecki program dopłat oraz rekordowo słabego złotego.

"Biorąc pod uwagę fakt, że w marcu 2009 różnica między raportowaną sprzedażą a rejestracjami wyniosła ponad 9 tys. aut, uzyskany w marcu tego roku rezultat sprzedaży można uznać za niezły" - czytamy w raporcie.

 Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.
 

 Poz. Marka Liczba sprzedanych aut Zmiana w % Udział w %
1 Skoda 9230 2,34 11,67
2 Toyota 7010 -10,88 8,86
3 Fiat 6733 -28,26 8,51
4 Volkswagen 6118 -15,44 7,73
5 Opel 5842 -22,25 7,38
6 Ford 5585 -6,92 7,06
7 Renault 4432 -11,13 5,60
8 Kia 4045 3,85 5,11
9 Peugeot 3533 -4,46 4,47
10 Hyundai 3148 -7,22 3,98

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła o 5,7 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl