Magazyny z serii „Lego” na czele sprzedaży w I-III kwartale
W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Lego Friends. Magazyn”, a na czele spadków znalazł się „Nick Jr. Magazyn” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 53 931 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł zanotował spadek wynoszący 10,11 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był magazyn „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 8,17 proc. do 48 661 egz. Magazyn ten jest wydawany od lutego 2016 r.
Podium uzupełniają „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 42 565 egz., wyższym o 1,12 proc. niż rok wcześniej. Rok wcześniej tytuł ten był czwarty.
Z siódmego na czwarte miejsce awansował magazyn „Lego Friends. Magazyn” (Media Service Zawada) ze średnią sprzedażą na poziomie 42 101 egz. W porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2016 roku pismo to zanotowało wzrost wynoszący 31,38 proc. - największy w zestawieniu.
Z kolei największy spadek, wynoszący 16,31 proc. do 20 387 egz., odnotował „Nick Jr. Magazyn” (Media Service Zawada). W zestawieniu spadł on z miejsca 11. na 17.
We wrześniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Lego Ninjago”, wyniosła 48 129 egz., po spadku względem września 2016 roku o 23,48 proc. Drugi był magazyn „Lego Friends. Magazyn”, który awansował z miejsca ósmego (40 457 egz.; wzrost o 45,74 proc. - największy w zestawieniu). Podium uzupełnia „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska; 38 186 egz.; do góry o 12,79 proc.).
Z kolei największą stratę w tym ujęciu miał miesięcznik „Lego Nexo Knights” - było to 35,54 proc. do poziomu 33 644 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Magazyny z serii „Lego” na czele sprzedaży w I-III kwartale