„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I półroczu
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszym półroczu br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „Men’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 29 845 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 23,65 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 12,60 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 23 536 egz.
Oczko niżej uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 11,79 proc. do 16 961 egz.
Ostatnią lokatę zajęło „CKM” (Marquard Media Polska). Wynik sprzedażowy tego tytułu zmalał o 9,70 proc. do 16 524 egz.
Uśredniony wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym półroczu br. poszedł w dół o 7,41 proc. do poziomu 20 578 egz.
W czerwcu 2018 roku sprzedaż ogółem nowego lidera, czyli „Playboya”, wyniosła 24 686 egz., po spadku względem czerwca 2017 roku o 5,98 proc.
Na drugą lokatę spadł „Men’s Health” (24 266 egz.; w dół o 26,39 proc. - największy spadek w zestawieniu). Podium uzupełnia „CKM” (14 677 egz.; - 17,81 proc.), które wyprzedziło „Logo” (14 580 egz.; - 21,82 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I półroczu