„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie
W pierwszym kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszego kwartału 2018 roku zmniejszyła się o 17,71 proc. i wyniosła 81 589 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,91 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 47 088 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 34 563 egz. Zmniejszył się o 20,88 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 355 egz., po wzroście o 4,93 proc. - jedynym w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 15,40 proc. do 6 066 egz.
W marcu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2018 roku zmniejszyła się o 22,80 proc. do 79 212 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 46 237 egz., po spadku o 14,80 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (30 900 egz.; w dół o 29,06 proc. - najbardziej w zestawieniu). Dalsze miejsca zajęły: „Classic Auto” (5 759 egz.; spadek o 3,36 proc.), który wyprzedził „Automobilistę” (5 554 egz.; spadek o 26,12 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie