Sprzedaż samochodów wzrosła o 24,2 proc. do 38.077 sztuk
Sprzedaż lekkich samochodów (osobowych i dostawczych) w Polsce wyniosła w listopadzie br. 38.077 sztuk, co oznacza wzrost o 11,1% m/m i o 24,2% w ujęciu rocznym, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).
Łącznie w okresie 11 miesięcy tego roku sprzedaż lekkich aut zwiększyła się o 0,2% do 365.636 szt.
Sprzedaż samochodów osobowych w listopadzie wzrosła o 25,8% r/r do 33.913 sztuk, co było najwyższym miesięcznym wynikiem od pięciu lat, podał też PZPM. W okresie styczeń-listopad 2010 r. sprzedaż ta sięgnęła 297.644 samochody, co oznacza wzrost o 2,0% r/r.
"Jeśli obserwowane, natężone zainteresowanie zakupem samochodów z kratką uda się zaspokoić można spodziewać się, że wyniki w grudniu będą co najmniej tak dobre, albo wzorem ubiegłych lat, nawet nieco lepsze" - głosi komunikat PZPM.
Związek podał też, że sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w listopadzie 2010 wyniosła 4.164 i była wyższa niż przed rokiem o 12,8%. W ciągu 11 miesięcy tego roku sprzedaż tych samochodów zmniejszyła się o 5,6% do 35.923 sztuk.
Według danych firmy Samar, monitorującej rynek samochodowy, sprzedaż aut osobowych w listopadzie wzrosła o 11,69% do 33.914 sztuk i była wyższa o 25,85% niż przed rokiem. W okresie styczeń-listopad br. sprzedaż takich aut zwiększyła się o 2,02% do 297.603 sztuk, podał Samar w odrębnym raporcie.
Analitycy Samaru zwracają uwagę, że istotną rolę w obserwowanym wzroście odgrywają przedsiębiorcy.
"Na koniec października kupili oni prawie 61% wszystkich sprzedanych przez producentów aut. Dziś ten udział może być nawet nieco wyższy, gdyż sprzedaż aut 'z kratką', istotnego produktu, znajdującego się w ofercie producentów, zwiększa się" - głosi raport.
Tymczasem w piątek Sejm przyjął nowelizację ustaw o VAT i o transporcie drogowym, ograniczającym możliwość odliczania VAT przy zakupie aut "z kratką" przez firmy.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż samochodów wzrosła o 24,2 proc. do 38.077 sztuk