Sprzedaż telewizorów w dół
W II kwartale bieżącego roku globalna sprzedaż telewizorów spadła w ujęciu rocznym o 1 proc. Rekordowo niski, bo zaledwie 6-proc. wzrost, odnotowano w przypadku odbiorników LCD.
Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w II kwartale na całym świecie sprzedano 55,5 miliona telewizorów - o 1 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
W regionach rozwiniętych sprzedaż spadła o ponad 6 proc., podczas gdy na rynkach wschodzących odnotowano 3-proc. wzrost.
Jeszcze w zeszłym roku sprzedaż odbiorników LCD w każdym kwartale rosła o co najmniej 20 proc., ale w pierwszych dwóch kwartałach roku bieżącego odnotowano wzrosty odpowiednio tylko o 9 i 6 proc. Spowolnienie dało się odczuć zarówno na rynkach dojrzałych, jak i wschodzących, gdzie sprzedaż odpowiednio spadła o 5 proc. i wzrosła o 19 proc. Oba te wskaźniki były dużo niższe niż rok wcześniej.
43 proc. sprzedanych w II kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, we wcześniejszych trzech miesiącach wskaźnik ten wynosił 35 proc., a rok wcześniej - 18 proc.
Z kolei sprzedaż telewizorów plazmowych spadła rok do roku o 6 proc. Jednocześnie 23 proc. globalnego przychodu ze sprzedaży telewizorów wygenerowały w II kwartale odbiorniki 3D, które odpowiadały za 9 proc. ogólnej liczby sprzedanych telewizorów (wobec 4 proc. w I kw.).
W ujęciu geograficznym, najwięcej telewizorów w II kwartale sprzedano w Chinach, które nieznacznie wyprzedziły Amerykę Północną (po około 17 proc. rynku). Po raz pierwszy w historii na trzecie miejsce awansował region Azji i Pacyfiku, który zepchnął z podium Europę Zachodnią.
Wśród producentów, największy przychód ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami odnotował Samsung. Ponadto w pierwszej piątce znalazły się firmy LG, Sony, Panasonic i Sharp.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż telewizorów w dół