„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań
W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w listopadzie 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 420 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,18 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 667 egz., o 4,67 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 0,68 proc. do 2 954 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 28,69 proc. i wyniósł 305 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,86 proc. do 1 994 egz., zanotował „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication). Tytuł ten zajął miejsca czwarte.
Tylko jeden dziennik w listopadzie ub.r. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 14,21 proc. i wyniósł 616 egz.
ZKDP |
listopad |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
11 420 |
52 095 |
10 002 |
55 003 |
14,18% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 667 |
42 539 |
10 191 |
46 165 |
4,67% |
Puls Biznesu |
2 954 |
9 951 |
2 934 |
10 594 |
0,68% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 994 |
4 362 |
2 370 |
5 135 |
-15,86% |
Gazeta Wyborcza |
1 927 |
129 786 |
2 124 |
157 055 |
-9,27% |
Przegląd Sportowy |
377 |
26 193 |
345 |
28 721 |
9,28% |
Gazeta Polska Codziennie |
305 |
19 178 |
237 |
19 927 |
28,69% |
Fakt Gazeta Codzienna |
224 |
268 764 |
194 |
299 819 |
15,46% |
Super Express |
0 |
132 162 |
0 |
141 058 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 020 egz., po wzroście o 2,20 proc.
Z piątego na drugie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 872 egz., po wzroście o 99,54 proc.
Podium, po awansie z 14. pozycji, uzupełnia „Gazeta Codzienna Nowiny” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 548,62 proc. do 707 egz.
Z 21. na 12. lokatę awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 229 egz., po wzroście o 554,29 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa) - było to 57,08 proc. do 194 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 4. na 15.
ZKDP |
listopad |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Echo Dnia |
1 020 |
16 580 |
998 |
18 105 |
2,20% |
Głos Wielkopolski |
872 |
26 115 |
437 |
28 893 |
99,54% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
707 |
13 194 |
109 |
15 240 |
548,62% |
Dziennik Zachodni |
576 |
32 183 |
150 |
37 440 |
284,00% |
Dziennik Bałtycki |
524 |
19 115 |
487 |
22 392 |
7,60% |
Gazeta Krakowska |
459 |
14 128 |
150 |
16 078 |
206,00% |
Gazeta Lubuska |
371 |
17 364 |
369 |
19 646 |
0,54% |
Nowa Trybuna Opolska |
370 |
11 624 |
263 |
13 999 |
40,68% |
Dziennik Polski |
361 |
15 874 |
149 |
18 492 |
142,28% |
Głos - Dziennik Pomorza |
352 |
18 127 |
109 |
21 657 |
222,94% |
Gazeta Pomorska |
319 |
35 457 |
511 |
39 706 |
-37,57% |
Dziennik Łódzki |
229 |
18 934 |
35 |
21 764 |
554,29% |
Gazeta Wrocławska |
219 |
13 718 |
215 |
15 898 |
1,86% |
Express Ilustrowany |
200 |
23 114 |
40 |
27 712 |
400,00% |
Kurier Poranny |
194 |
4 677 |
452 |
5 524 |
-57,08% |
Express Bydgoski |
187 |
9 540 |
170 |
10 849 |
10,00% |
Kurier Lubelski |
166 |
3 586 |
104 |
4 163 |
59,62% |
Nowości - Dziennik Toruński |
150 |
10 731 |
199 |
12 281 |
-24,62% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
120 |
11 444 |
80 |
13 464 |
50,00% |
Gazeta Współczesna |
119 |
5 312 |
22 |
5 887 |
440,91% |
Polska Metropolia Warszawska |
81 |
2 883 |
75 |
3 469 |
8,00% |
Kurier Szczeciński |
79 |
9 209 |
71 |
10 542 |
11,27% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań
jak to gdzie ???;) w samorządach:)