Strategy Analytics: Sony PS3 wygra konsolową wojnę
Sony PlayStation 3 (PS3) sprzeda się w większej liczbie sztuk w okresie produkcji urządzeń obecnej generacji niż konkurencyjne konsole do gier wideo.
Taki scenariusz przedstawia firma badawcza Strategy Analytics, pomimo tego, że jak dotąd najlepszymi wynikami sprzedaży może pochwalić się firma Nintendo i jej konsola Wii, która zdecydowanie dystansuje PS3 i Xbox 360 Microsoftu.
Jednak PS3 ma być komercyjną platformą jeszcze przez pięć lat po tym jak zaprzestana zostanie produkcja Wii i Nintendo wprowadzi na rynek jej następcę. Dlatego Strategy Analytics prognozuje, że produkt Sony aż do zaprzestania produkcji sprzeda się w liczbie 127 milionów sztuk, w porównaniu do 103 milionów w przypadku Wii.
Z kolei na bieżący rok firma badawcza przewiduje 9-proc. spadek globalnej sprzedaży konsol do gier wideo w porównaniu z rokiem 2009. W sumie sprzedanych ma zostać 47,5 mln urządzeń, w tym 17,5 mln Wii, 14,0 mln PS3, 10,5 mln Xbox 360 oraz 5,5 mln PS2.
Pomimo spadku sprzedaży, globalna liczba konsol znajdujących się w posiadaniu użytkowników na całym świecie wciąż rośnie i na koniec 2010 roku ma sięgnąć ponad 220 milionów.
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: Sony PS3 wygra konsolową wojnę