„Super Express”, „Nasze Miasto” i „Fakt” dużo więcej z reklam - mocno w dół „DGP”, „Polska” i „Rz” (TOP 10)
Spośród dzienników, które w styczniu br. zarobiły najwięcej na reklamach, największe wzrosty tych przychodów zanotowały „Super Express”, „Nasze Miasto” i „Fakt”. Z kolei najwięcej straciły „Dziennik Gazeta Prawna”, „Express Ilustrowany”, „Polska” i „Rzeczpospolita”.
Z danych cennikowych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. spadki wpływów z reklam dzienników znacznie wyhamowały. Przychody zmalały w porównaniu ze styczniem ub.r. o 0,5 proc., podczas gdy w całym 2014 roku spadek ten wynosił 4,7 proc. (zobacz szczegóły).
Dodajemy, że według szacunków Starlinka w ub.r. faktyczne wpływy reklamowe dzienników zmniejszyły się o 16,4 proc., do 306,6 mln zł (więcej na ten temat).
W styczniu br. najbardziej wzrosły cennikowe wpływy reklamowe trzech tytułów: „Super Expressu”, „Naszego Miasta” i „Faktu”. „Super Express” zarobił 9,7 mln zł, o 40,6 proc. więcej niż rok wcześniej, „Nasze Miasto” - 2,2 mln zł, o 29,4 proc. więcej, a „Fakt” - 11,7 mln zł, 21,9 proc. więcej. Wzrosły też wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” - o 4,9 proc., do 26,1 mln zł.
Mniej na reklamach zarobiły z kolei „Dziennik Gazeta Prawna”. „Express Ilustrowany”, „Polska” „Rzeczpospolita” i „Metro”. Wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” spadły o 26,2 proc., do 3,1 mln zł, „Expressu Ilustrowanego” - o 26,1 proc., do 1,7 mln zł, „Polski” - o 20,1 proc. - do 12,3 mln zł, a „Rzeczpospolitej” - o 19 proc., do 4,7 mln zł.
„Metro” zarobiło z kolei 7,8 proc. mniej niż przed rokiem, czyli 5,9 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I 2014 |
I 2015 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
24 891 694 zł |
26 107 182 zł |
4,9 |
POLSKA |
15 416 774 zł |
12 290 489 zł |
-20,1 |
FAKT |
9 647 630 zł |
11 740 952 zł |
21,9 |
SUPER EXPRESS |
6 865 520 zł |
9 714 033 zł |
40,6 |
METRO |
6 441 306 zł |
5 895 485 zł |
-7,8 |
RZECZPOSPOLITA |
5 830 790 zł |
4 681 046 zł |
-19 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
4 173 005 zł |
3 114 297 zł |
-26,2 |
NASZE MIASTO |
1 656 737 zł |
2 174 573 zł |
29,4 |
EXPRESS ILUSTROWANY |
2 311 679 zł |
1 688 346 zł |
-26,1 |
PULS BIZNESU |
- |
1 674 332 zł |
b.d. |
wszystkie tytuły |
97 662 234 zł |
97 153 016 zł |
-0,5 |
Dołącz do dyskusji: „Super Express”, „Nasze Miasto” i „Fakt” dużo więcej z reklam - mocno w dół „DGP”, „Polska” i „Rz” (TOP 10)