Powstanie Super Ranking SAR
Z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR powstaje pierwszy, przekrojowy ranking agencji komunikacyjnych, mediowych oraz klientów. Będzie obejmować wyniki z trzech branżowych konkursów: KTR, Innovation i Effie. Jego wyniki zostaną podane po raz pierwszy w listopadzie br. i będzie funkcjonował cyklicznie w kolejnych latach.
SAR wprowadza roczny, połączony ranking wyników konkursów Effie, KTR i Innovations. Będzie on prezentować agencje prowadzące najbardziej innowacyjne, kreatywne i efektywne działania komunikacyjne, oraz marketerów i marki będące liderami w prowadzeniu działań biznesowych w tych kategoriach.
– Zwieńczeniem pracy nad misją i strategią SAR przez zarząd jest powstanie corocznego rankingu najlepszych innowacyjnych, kreatywnych i efektywnych uczestników rynku komunikacji marketingowej w Polsce na podstawie wyników konkursów Innovations, KTR i Effie. Nowy ranking SAR będzie pełnił wielorakie funkcje. Wskaże najbardziej wszechstronne i wyróżniające się swoimi działaniami marketingowymi zarówno marki, jak i agencje reklamowe i mediowe. Może stać się także użyteczną bazą wiedzy o najlepszych i najczęściej nagradzanych w Polsce kampaniach. Da również możliwości komparatywne agencjom, by pokazywały dzięki rankingowi swoje najsilniejsze kompetencje i przewagi rynkowe, co może zainteresować nabywców usług marketingowych, czyli działy marketingu i działy zakupu – podkreśla Dariusz Andrian, prezes zarządu SAR, CEO VMLY&R.
Ranking powstał przez połączenie wyników uzyskiwanych przez agencję komunikacyjną, dom mediowy lub klienta w trzech dużych i uznanych branżowych konkursach: Effie, KTR oraz Innovation.
- W branży komunikacyjnej jest wiele konkursów, każdy z nich ma swoją unikalną wartość, ale z pewnością połączony z tych trzech konkursów daje najbardziej wszechstronny i obiektywny obraz kompetencji. Największe szanse na wysoki wynik mają te podmioty, które uzyskują wiele nagród w różnych konkursach w ciągu jednego roku, zatem wykazują się wydajnością i wszechstronnością. Wiemy, że tego właśnie oczekuje się od partnerów biznesowych z branży komunikacyjnej: gotowości do szybkiego podjęcia zadania, a potem wykonania go zarówno innowacyjnie, kreatywnie jak i efektywnie. Nasz super-ranking wskazuje właśnie takich partnerów – uzasadnia Michał Kociankowski, partner zarządzający w Synergion, twórca metodologii rankingu oraz juror i trener w konkursie Effie
Ranking będzie miał także formę wizualną i zaprezentuje prace, które zostały nagrodzone we wszystkich konkursach. Prace będące potwierdzeniem wysokiego profesjonalizmu i talentów firm ujętych w rankingu, będzie można śledzić na stronie KTLG SAR. Wyniki rankingu zostaną opublikowane po zakończeniu wszystkich konkursów SAR, na koniec każdego roku.
Dołącz do dyskusji: Powstanie Super Ranking SAR